Facebook odświeża Wydarzenia – startuje Facebook Local

Tomasz Zywer

15-11-2017
Facebook odświeża Wydarzenia – startuje Facebook Local

Czy wiecie, że już 1 na 3 wyszukiwania w Google mają intencje lokalną? Szukamy informacji w naszym bezpośrednim sąsiedztwie i takie dane podaje nam Google. W FB również znają te statystyki i wiedzą, że tort pod nazwą “local search” to wyjątkowo szybko rozwijający się mobilny smakołyk. Jednocześnie FB cały czas poszukuje nowych źródeł przychodów.

Małe i średnie firmy, które będą chciały zaistnieć w świecie “Local” są tutaj idealnym źródłem nowych zysków giganta. Facebook wypełnia czynami nową przedstawioną w czerwcu misję: “Bringing the world closer together”.

Był Facebook Events będzie Facebook Local

Już ponad rok temu została udostępniona aplikacja Facebook Events. Aplikacja szybko znalazł swoich fanów (szacunki mówią o 100 tys. pobrań). Po roku, nowa odnowiona aplikacja wyraźnie wskazuje, że Facebook chce wejść w nowy obszar, który został zdominowany przez takie znane nam marki jak: Google, Yelp czy Foursquare.

W skrócie nowa aplikacja i program Facebook Local to pewnego rodzaju miks funkcjonalności wymienionych wyżej aplikacji z dodanym ważnym składnikiem: social media. To dzięki temu składnikowi możliwe będzie np. wybieranie najpopularniejszych wśród znajomych lokali oraz wydarzeń. Facebook podejmuje się wyzwania dotyczącego połączenie ogromnej rzeszy mobilnych użytkowników oraz biznesu.

Facebook Local

Facebook Local pokaże linki do pobliskich restauracji, kawiarni, sklepów, atrakcji i wielu innych miejsc, do których udają się Wasi przyjaciele i znajomi, których śledzicie. Dodatkowo dodany kalendarz umożliwi szybkie przeglądanie Wydarzeń z okolicy związanymi z muzyką, sztuką, nocnym życiem. Kanał Discover to z kolei lista najważniejszych sugestii i tego, co jest popularne wśród Twoich znajomych.

Karta Kalendarz zawiera wszystkie zaproszenia na wydarzenia i potwierdzenia udziału, gdzie możesz zaimportować je do kalendarza telefonu, aby mieć wszystko w jednym miejscu. Jeśli podróżujesz, Facebook Local pozwala zmienić lokalizację (miasto), aby zobaczyć, co jest w innym miejscu.

W tym wszystkim jest jedno małe ale. Trzeba obiektywnie przyznać, że pozycja FB na rynku mapowym szczególnie w kwestii bazy katalogowej jest bardzo trudna. Baza lokalizacji jest po prostu uboga. W większości opiera się jedynie o dane wprowadzone przez samych właścicieli oraz dane kilku największych agregatorów danych adresowych w USA.

W skali globalnej to zdecydowanie za mało. Facebook do dzisiaj w zasadzie nie nawiązał partnerskich relacji z innymi serwisami posiadającymi tego typu bazy, ani nie rozwinął własnego programu poleceń (jak zrobił to Google). Może w najbliższym czasie dokona przejęć na rynku? Osobiście spodziewam się takich informacji.

Wiemy, gdzie jesteś i czego szukasz

Nowe narzędzie i udogodnienia świadczą o dużej chęci wejścia w bezpośrednie relacje z małym biznesem. Tydzień temu pojawiła się informacja o uruchomieniu darmowego Messengera dla firm. Ale już wcześniej uruchomione zostały narzędzia w ramach Facebook Custom Audiences, dzięki którym lokalny biznes uzyskał kanał dostępu do użytkowników Facebooka – łącznie z osobami które fizycznie odwiedziły lokalny sklep (Store Visits).

Połączenie możliwości aplikacji Local oraz Facebook Custom Audiences w przyszłości otworzy zupełnie nowe możliwości. Dzisiaj Local jest jeszcze bez reklam – ale zakładam, że jeśli przekroczy określoną liczbę użytkowników, szybko stanie się kolejnym miejsce do płatnej promocji wydarzeń i oferty lokalnego biznesu.

Nowa aplikacja spina klamrą wszystkie działania i już przed świętami daje nowe spore możliwości do promocji oferty w Social Media. Ważne, że Facebook i Local dzielą ten sam kod, więc gdy poprawiane jest coś w działania w jednej aplikacji, to te ulepszenia od razu odbijają się w drugiej.

Facebook Local, staje się mocną alternatywą dla Yelp lub Foursquare, wykorzystując szeroki zakres lokalnych danych biznesowych Facebooka za pomocą wykresu społecznościowego i treści generowanych przez użytkowników, takich jak zdjęcia i recenzje.

To z kolei może przekonać firmy do większych inwestycji na swoich profilach na Facebooku, przekształcenia wszystkich wydarzeń offline w wydarzenia na Facebooku i poszukiwania większej ilości treści społecznościowych od swoich klientów.

 

Komentarze:

Comments

comments