W 2015 roku oczekiwania względem smartwatch’y wreszcie mają szansę się ziścić

W 2015 roku oczekiwania względem smartwatch’y wreszcie mają szansę się ziścić

Jeszcze ponad rok temu technologia wearable wydawała się być głównie domeną geeków i gadżetomaniaków. Tymczasem przez cały 2014 rok, jak podaje Canalys, na światowy rynek producenci dostarczyli 4,6 miliona sztuk elektronicznych opasek i urządzeń typu smartwatch.

Pod względem zastosowanego systemu liderem w tej strefie pozostaje Android (720 tys.), natomiast najwięcej urządzeń, bo aż sześć, dostarczył na rynek w minionym roku Samsung. Z kolei największym dostawcą w 2014 roku okazał się koncern Motorola oferujący smartwatch o nazwie Moto 360.

Z głośnych premier w ostatnim czasie mieliśmy LG G Watch R, lepiej oceniany niż jego poprzednik G Watch. Nie można pominąć firmy Xiaomi, o której niedawno pisałam, a która wypuściła na rynek tanią opaskę Mi Band, podbijając w ten sposób wciąż nienasycony chiński rynek i stając się poważnym konkurentem w tej dziedzinie dla innych azjatyckich dystrybutorów. Firma podobnie jak w przypadku smartfonów ponownie rozwala wszystkich ceną.

Pierwszy

Producenci wciąż pracują nad ulepszaniem swoich urządzeń, tak by w jak największym procencie odpowiadały na potrzeby użytkowników. Pebble, jedna z pierwszych firm produkujących inteligentne zegarki, kilka dni temu wydała update oprogramowania na platformę iOS i Android, dzięki któremu można między innymi kasować notyfikacje z Pebble, które wyświetlają się na smartfonie.

I najważniejsze Pebble teraz obsługuje także aplikacje Android Wear. Możliwość ta była dostępna w wersji beta, ale dopiero teraz wchodzi na szerszą skalę. Sukcesem producenta jest także to, że właśnie sprzedano milion sztuk tych urządzeń na świecie.

Apple może nakręcić rynek

W 2015 roku możemy przewidywać trzy znaczące trendy w obszarze technologii wearable. Nastąpi gwałtowny przyrost użytkowników urządzeń typu smartwatch, integrowanie ich z modą i ubraniami oraz wzrost znaczenia wykorzystania tej technologii w biznesie. Z pewnością staną się także nowym, nieznanym i wymagającym zupełnie innego podejścia kanałem komunikacji marek z klientami. Odpowiednio sformułowany przekaz pozwoli ekspertom na zbieranie cennych danych o użytkownikach.

Jednym z najważniejszych wydarzeń w obszarze inteligentnych urządzeń do noszenia, jakie będzie nas czekało w 2015 roku, będzie pojawianie się zegarka Apple Watch. Eksperci przewidują, że urządzenie spowoduje gwałtowne przyspieszenie rozwoju tego segmentu. Firma Apple ma jeszcze jeden powód do radości. Ich system mobilnych płatności Apple Pay znakomicie zaadoptował się na rynku, a prognozy wskazują na stały przyrost jego użytkowników możliwy dzięki kwietniowej premierze Apple Watch, który ma kosztować 349 dolarów i obsługiwać płatności Apple Pay.

– Na rynku istnieje kilka urządzeń zwanych przez ich producentów smartwatch’ami, ale żadne z nich nie zasługuje w pełni na to miano. Dopiero Apple Watch pokaże czym naprawdę jest smartwatch, i jak może stać się częścią Waszego życia – mówił kilka dni temu Tim Cook, CEO Apple.

Cook mówi, że są obszary, gdzie rzeczywiście ciężko obejść się bez inteligentnego zegarka. On sam używa go w trakcie treningów i jak sam przyznaje, dziś już nie wyobraża sobie, żeby było inaczej.

Technologia wearables ma szansę zapanować także nad innymi dziedzinami naszego życia, jak chociażby podróże, gdzie boarding pass udostępnimy na odprawie wprost z naszego inteligentnego zegarka.

Pamiętajmy gdy trafi on na naszą rękę, nośmy go dobrze i mądrze!

Komentarze:

Comments

comments