36 godzin, 50 tysięcy odsłon, 0 złotych na promocję

Łukasz Kłosowski

02-09-2014
36 godzin, 50 tysięcy odsłon, 0 złotych na promocję

Medialne wydarzenia, jak na przykład Noc Muzeów, to samonapędzające się maszyny przyciągające uwagę ludzi. Wystarczy dostarczyć poprawne narzędzie mobile, aby przy zerowych nakładach finansowych, spełnić oczekiwania nie tylko użytkowników, ale także klienta.

Marketer/Klient:

Urząd Miasta st. Warszawy

Agencja:

Y&R Mobile

Czas trwania kampanii (akcji):

36 godzin

Wykorzystane media:

Mobilna strona www

Cel:

Dostarczenie uczestnikom kompleksowych informacji o miejscach biorących udział w Nocy Muzeów 2014.

Opis:

Jak co roku, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy przygotował wydarzenie kulturalne: Noc Muzeów w Warszawie, organizowane w ramach Europejskiej Nocy Muzeów. W trakcie wydarzenia ponad 200 tys. osób wyrusza w miasto, aby odwiedzić muzea, galerie, instytucje kulturalne i inne obiekty. Oferta warszawskich placówek jest bardzo bogata. Zawiera ponad 240 miejsc – od Muzeum Wojska Polskiego, po Muzeum Modniarstwa i Naparstków, od spacerów z przewodnikiem, po koncerty. Większość zwiedzających nie zdaje sobie sprawy z bogactwa atrakcji i zazwyczaj odwiedza najbardziej znane obiekty. Tradycyjnie największe kolejki gromadzą się przy Muzeum Narodowym, Pałacu Prezydenckim czy Zamku Królewskim, przy których czas oczekiwania w kolejce zajmuje nawet 4 godziny.

Informacje na temat obiektów uczestniczących w Nocy Muzeów były do tej pory dostępne jedynie na tradycyjnej stronie www, co nie jest wystarczająco użytecznym rozwiązaniem w trakcie poruszania się po mieście. Dlatego Y&R Mobile przygotował mobilną stronę Nocy Muzeów 2014.

Oprócz standardowych informacji na temat każdego obiektu takich jak: kategoria tematyczna, krótki opis atrakcji przygotowanych na tę noc, tagi określające rodzaj aktywności, lokalizacja określona za pomocą map Google, na stronie znalazła się też informacja o kolejkach przy każdym obiekcie. Informacje o kolejkach były dostarczane przez samych użytkowników i aktualizowane na bieżąco w trakcie całej Nocy Muzeów.

Wyniki:

W ciągu 36 godzin aktywności strona zanotowała ponad 50 tys. odsłon, ponad 7 tys. unikalnych użytkowników. Koszt promocji wyniósł zero zł i ograniczył się do dwóch organicznych postów na Facebooku – na stronach Noc Muzeów w Warszawie i Young and Rubicam Poland.

Wideo:

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments