5,5 miliona pobrań aplikacji Rossmann
Marketer/Klient:
Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska
Agencja:
Strategia zespołu Rossmann. Przy pracach graficznych i UX wsparcia udzielił Listonic.
Cel:
Wsparcie kanału mobilnego sieci sklepów Rossmann.
Umożliwienie przystąpienia do Klubu Rossmann.
Budowanie lojalności.
Budowanie strategii omnichannel.
Budowanie strategii mobile in retail.
Opis:
Wydana w kwietniu 2017 roku nowa wersja aplikacji Rossmann była częścią, a jednocześnie przepustką do programu Klub Rossmann. Aplikacja jest dostępna na trzech systemach Android, iOS oraz Windows i umożliwia lokalizowanie drogerii Rossmann w najbliższej okolicy, zakupy online, a także daje dostęp do porad i inspiracji. Korzyści wynikające z przystąpienia do klubu to m.in. oszczędzanie na zakupach – klienci zdobywają rabaty i regularnie otrzymują oferty dopasowane do ich potrzeb, 20% rabatu na wydruk zdjęć oraz wsparcie organizacji dobroczynnych przy okazaniu aplikacji przy kasie podczas zakupów.
Wyniki:
W ciągu kilkudziesięciu godzin od uruchomienia aplikacja Rossmann PL stała się naczęściej instalowaną aplikacją w Polsce. Szybko weszła także na pierwsze miejsce w zestawieniach dwóch najpopularniejszych platform App Store i Google Play.
Według danych Spicy Mobile, która posiada informacje na temat użytkowników aplikacji, w styczniu 2017 roku zasięg aplikacji Rossmann PL na najpopularniejszą w naszym kraju platformę czyli na Androida wynosił 0,35 proc., zaś w październiku 2017 roku wzrósł do 11,90 proc., dając jej miejsce w top 10 najpopularniejszych aplikacji. Uplasowało ją to za aplikacjami Google’a (m.in. YouTube, Mapy, Gmail) i Facebooka (FB, Messenger, WhatsApp, Instagram) oraz za OLX i Allegro, które stale obecne są w top 10. Aż 81 proc. użytkowników aplikacji stanowią kobiety. Około 50 proc. użytkowników stanowią osoby w wieku 25-34 lata.
Ale co najważniejsze, uzyskano oszałamiający wynik pobrań na koniec 2017 roku w wysokości 5,5 miliona. Doskonałe wyniki są zasługą nie tylko udostępnienia narzędzia wpisującego się w oczekiwania konsumentów, ale także połączenia platformy do sprzedaży m-commerce, z programem lojalnościowym. Warto podkreślić, że przystąpienie do Klubu Rossmann było możliwe wyłącznie z poziomu aplikacji mobilnej.
Ogromną zasługę w osiągniętym wyniku mają kasjerzy w sieci sklepów, którzy za każdym razem informują oraz pytają kupujących o to, czy posiadają oni zainstalowaną aplikację na swoim urządzeniu.
Komentarze:
Comments