5,5 miliona pobrań aplikacji Rossmann

12 stycznia 2018

Marketer/Klient:

Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska

Agencja:

Strategia zespołu Rossmann. Przy pracach graficznych i UX wsparcia udzielił Listonic.

Cel:

Wsparcie kanału mobilnego sieci sklepów Rossmann.
Umożliwienie przystąpienia do Klubu Rossmann.
Budowanie lojalności.
Budowanie strategii omnichannel.
Budowanie strategii mobile in retail.

Opis:

Wydana w kwietniu 2017 roku nowa wersja aplikacji Rossmann była częścią, a jednocześnie przepustką do programu Klub Rossmann. Aplikacja jest dostępna na trzech systemach Android, iOS oraz Windows i umożliwia lokalizowanie drogerii Rossmann w najbliższej okolicy, zakupy online, a także daje dostęp do porad i inspiracji. Korzyści wynikające z przystąpienia do klubu to m.in. oszczędzanie na zakupach – klienci zdobywają rabaty i regularnie otrzymują oferty dopasowane do ich potrzeb, 20% rabatu na wydruk zdjęć oraz wsparcie organizacji dobroczynnych przy okazaniu aplikacji przy kasie podczas zakupów.

Wyniki:

W ciągu kilkudziesięciu godzin od uruchomienia aplikacja Rossmann PL stała się naczęściej instalowaną aplikacją w Polsce. Szybko weszła także na pierwsze miejsce w zestawieniach dwóch najpopularniejszych platform App Store i Google Play.

Według danych Spicy Mobile, która posiada informacje na temat użytkowników aplikacji, w styczniu 2017 roku zasięg aplikacji Rossmann PL na najpopularniejszą w naszym kraju platformę czyli na Androida wynosił 0,35 proc., zaś w październiku 2017 roku wzrósł do 11,90 proc., dając jej miejsce w top 10 najpopularniejszych aplikacji. Uplasowało ją to za aplikacjami Google’a (m.in. YouTube, Mapy, Gmail) i Facebooka (FB, Messenger, WhatsApp, Instagram) oraz za OLX i Allegro, które stale obecne są w top 10. Aż 81 proc. użytkowników aplikacji stanowią kobiety. Około 50 proc. użytkowników stanowią osoby w wieku 25-34 lata.

Ale co najważniejsze, uzyskano oszałamiający wynik pobrań na koniec 2017 roku w wysokości 5,5 miliona. Doskonałe wyniki są zasługą nie tylko udostępnienia narzędzia wpisującego się w oczekiwania konsumentów, ale także połączenia platformy do sprzedaży m-commerce, z programem lojalnościowym. Warto podkreślić, że przystąpienie do Klubu Rossmann było możliwe wyłącznie z poziomu aplikacji mobilnej.

Ogromną zasługę w osiągniętym wyniku mają kasjerzy w sieci sklepów, którzy za każdym razem informują oraz pytają kupujących o to, czy posiadają oni zainstalowaną aplikację na swoim urządzeniu.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X