80 proc. pobrań w target group i 200 tys. powiadomień SmartUni

Łukasz Kłosowski

01-10-2015
80 proc. pobrań w target group i 200 tys. powiadomień SmartUni

Marketer/Klient:

Uniwersytet Łódzki

Agencja:

Linteri

Beacony dla UŁ dostarczyła firma Kontakt.io

Czas trwania kampanii (akcji):

Od kwietnia 2015 – trwa cały czas

Wykorzystane media:

Facebook, WWW, aplikacja mobilna, powiadomienia push, email, VKontakte oraz QQ

Cel:

Uniwersytet Łódzki zaobserwował znaczący wzrost zainteresowania uczelnią wśród studentów z zagranicy. W roku akademickim 2011/12 studiowało w UŁ 544 studentów zagranicznych, a rok później już 700 przedstawicieli 80 narodowości. Po przeprowadzeniu ankiety wśród studentów dotyczącej m.in. ich ulubionego kanału komunikacji, większość odpowiedziała – smartfon. W ten sposób narodził się pomysł na stworzenie nowej aplikacji mobilnej dla Uniwersytetu Łódzkiego.

Opis:

W kwietniu 2015 roku, Uniwersytet Łódzki wraz z firmą Linteri wdrożyli aplikację mobilną SmartUni – system łączący aplikację mobilną, beacony – radionadajniki wykorzystujące technologię Bluetooth Low Energy oraz platformę zbliżeniową – integracja w jednym narzędziu funkcji analityki, komunikacji, nawigacji wewnątrz pomieszczeń oraz administracji infrastruktury beaconów.

Zastosowanie 150 beaconów Kontakt.io – umieszczonych w kilkudziesięciu budynkach i akademikach umożliwiło m.in. wdrożenie systemu nawigacji wewnątrz budynku Wydziału Filologicznego, dzięki któremu np. przechodząc obok dziekanatu student otrzyma informację jakie sprawy może załatwić w danym miejscu oraz odnajdzie drogę do konkretnej sali. Więcej informacji na ten temat na GoMobi.pl w tym miejscu.

Wyniki:

Rezultaty wdrożenia przerosły oczekiwania marketera. Od momentu wdrożenie SmartUni w kwietniu 2015, aplikacja zyskała olbrzymie zainteresowanie wśród zagranicznych studentów. W krótkim czasie po premierze została pobrana przez ponad 80 proc. studentów zagranicznych UŁ, którzy w ciągu dwóch miesięcy udostępnili za pośrednictwem serwisów społecznościowych Facebook, VKontakte oraz QQ Zone treści dotyczące uczelni ponad 40 tys. razy. Beacony za pomocą radionadajnika bluetooth wygenerowały 200 tys. wiadomości.

Aplikacja zdobyła uznanie na arenie międzynarodowej. SmartUni zajęła 2. miejsce w prestiżowym konkursie EUPRIO dla najbardziej innowacyjnych projektów w Europie w zakresie komunikacji ze studentami w Europie.

Uniwersytet Łódzki znacznie zwiększył rozpoznawalność swojej marki oraz planuje rozwijać ten projekt o większą liczbę nadajników bluetooth oraz nowe funkcjonalności samej aplikacji – jak połączenie z systemem USOS.

Komentarz:

– O aplikacjach mobilnych wykorzystujących beacony mówi się często jako o technologii przyszłości, ale przykład aplikacji SmartUni, która błyskawicznie zyskała uznanie studentów uczelni i uznanie jury konkursu pokazuje, że nie tylko jesteśmy gotowi na takie innowacje, ale również udowadnia niezwykłą praktyczność i przyjazność takich rozwiązań – mówi Łukasz Felsztukier, prezes firmy Linteri.

Komentarze:

Comments

comments