Allegro wykorzystuje niestandardowe formaty reklamy mobilnej i odnosi spodziewane efekty
Marketer/Klient:
Allegro.pl
Agencja:
Koncept kreatywny – agencja Bardzo, kampania w internecie – Tribal DDB, zakup mediów – Universal McCann
Czas trwania kampanii (akcji):
1.07-31.08.2014
Wykorzystane media:
Spot emitowany w TV, kinach i komunikacji miejskiej, wykorzystano także pozablokowe formy reklamowe w TV – SMART i winiety, VOD, digital w internecie klasycznym, digital w internecie mobilnym oraz spot audio i bannery w aplikacji mobilnej Spotify
Cel:
Zachęcenie do korzystania z aplikacji mobilnej Allegro.
Opis:
Allegro we wszystkich swoich kampaniach stara się znaleźć niestandardowe, nowe i kontekstowe, adekwatne punkty styku z konsumentami. W ramach kampanii Mobilne Lato 2014 wykorzystano formaty:
Fullpage (sieć Adrino)
Pannable image (sieć Inmobi)
Video ad (sieć Inmobi)
Fullpage i pannable to formaty wykraczające poza standardowe bannery, najpopularniejsze w mobile. Są pełnostronicowe i pozwalają na dużą interakcję z użytkownikiem – spora przestrzeń umożliwia klarowne zaprezentowanie komunikatu, zilustrowanie całości wysokiej jakości zdjęciami i zachęcenie użytkowników do przejścia na landing page.
Video ad w kampanii Mobilne Lato 2014 to potwierdzenie przypuszczeń o wysokiej skuteczności reklam mobilnych zawierających spot wideo. Format video ad wyświetlany jest na pełnym ekranie, dzięki czemu oprócz spotu zawarto logo Allegro oraz CTA.
Wyniki:
Fullpage i pannable image osiągnęły wyniki (CTR) lepsze o 507 proc. w porównaniu ze średnimi wynikami dla pozostałych formatów mobilnych w kampanii. Video ad osiągnął finalnie CTR o 132 proc. lepszy niż w pozostałych mobilnych formach zawierających spot wideo, oraz o 114 proc. w porównaniu do spotów emitowanych w internecie desktopowym.
Komentarz
Kampania Mobilne Lato 2014 została uznana przez AdReport najciekawszą kampanią lipca 2014 roku.
Komentarze:
Comments