Allegro wykorzystuje niestandardowe formaty reklamy mobilnej i odnosi spodziewane efekty

1 września 2014

Marketer/Klient:

Allegro.pl

Agencja:

Koncept kreatywny – agencja Bardzo, kampania w internecie – Tribal DDB, zakup mediów – Universal McCann

Czas trwania kampanii (akcji):

1.07-31.08.2014

Wykorzystane media:

Spot emitowany w TV, kinach i komunikacji miejskiej, wykorzystano także pozablokowe formy reklamowe w TV – SMART i winiety, VOD, digital w internecie klasycznym, digital w internecie mobilnym oraz spot audio i bannery w aplikacji mobilnej Spotify

Cel:

Zachęcenie do korzystania z aplikacji mobilnej Allegro.

Opis:

Allegro we wszystkich swoich kampaniach stara się znaleźć niestandardowe, nowe i kontekstowe, adekwatne punkty styku z konsumentami. W ramach kampanii Mobilne Lato 2014 wykorzystano formaty:

Fullpage (sieć Adrino)

Pannable image (sieć Inmobi)

Video ad (sieć Inmobi)

Fullpage i pannable to formaty wykraczające poza standardowe bannery, najpopularniejsze w mobile. Są pełnostronicowe i pozwalają na dużą interakcję z użytkownikiem – spora przestrzeń umożliwia klarowne zaprezentowanie komunikatu, zilustrowanie całości wysokiej jakości zdjęciami i zachęcenie użytkowników do przejścia na landing page.

Video ad w kampanii Mobilne Lato 2014 to potwierdzenie przypuszczeń o wysokiej skuteczności reklam mobilnych zawierających spot wideo. Format video ad wyświetlany jest na pełnym ekranie, dzięki czemu oprócz spotu zawarto logo Allegro oraz CTA.

Wyniki:

Fullpage i pannable image osiągnęły wyniki (CTR) lepsze o 507 proc. w porównaniu ze średnimi wynikami dla pozostałych formatów mobilnych w kampanii. Video ad osiągnął finalnie CTR o 132 proc. lepszy niż w pozostałych mobilnych formach zawierających spot wideo, oraz o 114 proc. w porównaniu do spotów emitowanych w internecie desktopowym.

Komentarz

Kampania Mobilne Lato 2014 została uznana przez AdReport najciekawszą kampanią lipca 2014 roku.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//