Aplikacja sprzedażowa dla sklepu 8a.pl

Łukasz Kłosowski

12-07-2013
Aplikacja sprzedażowa dla sklepu 8a.pl

Case study z wdrożenia aplikacji mobilnej sklepu internetowego 8a.pl. Realizacja Positive Power.

Wyzwanie:

Sklep internetowy 8a.pl to jeden z największych sklepów outdoorowych w Polsce. Nieustannie powiększająca się baza klientów, a także coraz większa liczba osób dokonujących zakupów w sklepie za pośrednictwem urządzeń mobilnych sprawiły, że firma zdecydowała się na wdrożenie dedykowanej aplikacji mobilnej. Aplikacja miała z jednej strony pomagać klientom w podejmowaniu decyzji zakupowych poprzez możliwość porównywania cen w sklepach stacjonarnych z cenami w sklepie 8a.pl, z drugiej strony pomóc w promocji i sprzedaży szerokiego asortymentu.

Grupą docelową sklepu są osoby prowadzące aktywny tryb życia i ceniące możliwość uproszczenia codziennych czynności, jak chociażby robienie zakupów. Aplikacja była skierowana do klientów zainteresowanych możliwością posiadania nieograniczonego dostępu do szerokiej na tym rynku oferty 8a.pl.

Sklep współpracuje stale w zakresie kompleksowej obsługi z firmą Positive Power. W ramach wdrażania nowych rozwiązań sprzedażowych i wizerunkowych sklepu, firma Positive Power opracowała koncepcję dedykowanej dla sklepu aplikacji, a później zajęła się jej stworzeniem.

Cele:

– Zwiększenie dostępności szerokiej oferty sklepu i dotarcie do nowych grup odbiorców,

– Podniesienie atrakcyjności oferty sklepu poprzez wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, sprzedażowych ukierunkowanych na mobilnych odbiorców,

– Wzrost poziomu sprzedaży.

Opis aplikacji

Aplikacja sprzedażowa dla sklepu internetowego 8a.pl stanowi narzędzie ułatwiające odbiorcom porównywanie cen produktów w sklepie internetowym 8a.pl z ofertami innych sklepów, a także umożliwia dokonywanie zakupów. Wdrożone rozwiązanie zostało w pełni zintegrowane z bazą danych sklepu oraz programem magazynowo-sprzedażowym.

Istotne przy tworzeniu aplikacji było zaprezentowanie szerokiej oferty produktowej 8a.pl w uproszczony sposób. Użytkownicy mogą ją sortować ze względu na rodzaj produktów lub producenta. Wyróżnienie modułów „promocje” czy „wyprzedaże” pozwala na komunikowanie użytkownikom aplikacji akcji specjalnych, które prowadzi 8a.pl.

Najciekawszym rozwiązaniem aplikacji jest wdrożony skaner kodów kreskowych, który umożliwia porównanie ceny zeskanowanego w sklepie stacjonarnym produktu z tym, dostępnym w ofercie 8a.pl. Użytkownicy mogą więc porównywać ceny produktów, a następnie dokonywać za pośrednictwem aplikacji szybkiego zakupu (koszyk) lub odłożyć zamówienie w czasie (schowek). Zachęca to do powrotu na stronę sklepu.

Wdrożenie było wspierane i komunikowane działaniami w sklepie oraz w obszarze social media – w obu przypadkach użytkownicy mieli dostęp do bannerów z QR kodem umożliwiającym bezpośrednie pobranie aplikacji. Stali klienci sklepu byli także informowani o wdrożeniu aplikacji za pośrednictwem newsletterów.

Wyniki:

– Średnia ocen aplikacji: Android: 4.5, iOS: 5.0,

– 80 proc. dokonanych pobrań aplikacji na system Android, 20 proc. na system iOS,

– Aktywne instalacje aplikacji stanowią 85 proc. wszystkich pobrań,

– Po pierwszym miesiącu od premiery aplikacji ilość pobrań wzrosła trzykrotnie.

Technologie:

SQLite (Android), CoreData (iOS), REST API, skaner kodów kreskowych

Systemy operacyjne: Android 2.2+, iOS 4.3+

Galeria:

Komentarze:

Comments

comments