Bankowość mobilna – proste może być jeszcze prostsze

17 kwietnia 2014

Czego oczekują użytkownicy bankowości mobilnej? Badania pokazują, że przede wszystkim zależy im na szybkim dostępie do najważniejszych funkcji, czyli możliwości sprawdzenia stanu konta, historii zrealizowanych transakcji czy wykonaniu przelewów. Dlatego też tworząc aplikację mobilną Getin Bank postawił na prostotę i intuicyjność rozwiązań. Jednocześnie zdecydował się na wprowadzenie możliwości personalizacji oraz rozwijanie funkcji dodatkowych, niezwiązanych bezpośrednio z usługami finansowymi.

– Zależało nam na zaprojektowaniu aplikacji użytecznej i funkcjonalnej, ale również prostej i przyjaznej w obsłudze. Bazując zarówno na własnym doświadczeniu, jak i na danych dotyczących potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów, stworzyliśmy praktyczne narzędzie, z którego sami też chcielibyśmy korzystać – mówi Natalia Załęcka, dyrektor marketingu Getin Noble Banku.

Do Getin Mobile można się zalogować na dwa sposoby. Standardowo, wpisując dane dostępu lub za pomocą znaku graficznego, tzw. wężyka. Druga opcja pozwala na szybszy i łatwiejszy dostęp do konta, bez konieczności zapamiętywania i wpisywania na ekranie telefonu długiego loginu oraz hasła.

Aplikacja ma konstrukcję kafelkową – co najlepiej widać na głównym zdjęciu – umożliwiającą personalizację ustawień. Użytkownicy mogą dowolnie komponować wygląd ekranu głównego bankowości mobilnej, wybierając te funkcje, z których korzystają najczęściej oraz ukrywając mniej potrzebne. Powrót do ustawień domyślnych aplikacji powoduje ponowne odsłonięcie wszystkich kafelków.

Obsługa aplikacji jest intuicyjna, kliknięcie w kafelek przenosi użytkownika na stronę wybranej funkcjonalności. Na przykład po wybraniu „rachunków”, na ekranie pojawią się przyciski kierujące do szczegółów konta, historii i przelewów. W lewym górnym rogu na każdym ekranie widoczna jest strzałka umożliwiająca szybki powrót do menu głównego aplikacji.

Dzięki niej można m.in. sprawdzić saldo konta, szczegóły wykonywanych transakcji, zrobić przelew, założyć lokatę czy też spłacić kartę kredytową.

Ciekawą opcją pozwalającą na kompulsywne oszczędzanie jest aplikacja „Oszczędź sobie”, powiązana z Getin Mobile. Pozwala ona na spontaniczne przelewanie drobnych kwot na konto oszczędnościowe, za pomocą tylko jednego kliknięcia.

Opcje dodatkowe

Poza wszystkimi standardowymi funkcjonalnościami bankowości mobilnej, Getin Mobile posiada również szereg dodatkowych usprawnień, jak np. możliwość płatności za pomocą QR kodów. Aby dokonać przelewu wystarczy zeskanować kod QR z faktury, a dane do płatności uzupełnią się automatycznie.

W lutym Getin Bank jako pierwszy w Polsce wprowadził do swojej aplikacji funkcję przechowywania paragonów. Pozwala ona na stworzenie elektronicznego archiwum rachunków, niezbędnych do złożenia reklamacji lub dokonania zwrotu towaru. Dzięki niej użytkownik nie musi martwić się zgubionym, wyblakłym lub zniszczonym paragonem papierowym. Wystarczy, że po zakupie zrobi zdjęcie otrzymanego rachunku i zapisze go w aplikacji.

– Chcemy oferować rozwiązania ułatwiające życie i minimalizujące różne drobne codzienne uciążliwości. Cały czas pracujemy nad udoskonalaniem oferty mobilnej. Testujemy nowe funkcje i wdrażamy te, które wydają nam się najbardziej przydatne – dodaje Załęcka.

Płatności mobilne

Getin Bank oferuje kilka opcji umożliwiających płatności mobilne. Dzięki usłudze MyWallet przygotowanej we współpracy z T-Mobile można korzystać z najszybszej obecnie na rynku płatności NFC. Wprowadzona niedawno Getin MCM (MasterCard Mobile) umożliwia z kolei dokonywanie płatności przez urządzenia mobilne. Dzięki niej można kupować bilety do kina, bilety komunikacji miejskiej oraz kolejowej, płacić za parkowanie, opłacać rachunki, doładować telefon i korzystać z wielu innych usług. Zaś odwiedzający sieć sklepów Biedronka mogą również korzystać z płatności mobilnych w systemie iKASA.

Nagrody i wyróżnienia

Aplikacja Getin Mobile jest rozbudowanym narzędziem, co docenili eksperci rynkowi zarówno w Polsce jak i za granicą. Aplikacja zdobyła nominację w Mobile Trend Awards, zaś jury konkursu Banking Technology Awards uznało ją za najlepsze wykorzystanie technologii mobilnych w usługach finansowych w 2013 roku.

Aplikacja może pochwalić się już 60 tysiącami ściągnięć. Do pobrania z Google Play, App Store oraz Windows Phone Store.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//