Big data i super precyzyjne targetowanie na przykładzie Samsunga Galaxy S7

Filip Dawid

10-01-2017
Big data i super precyzyjne targetowanie na przykładzie Samsunga Galaxy S7

Klient:

Samsung Polska

Agencja:

Leo Burnett, Starcom

Czas trwania kampanii:

kwiecień-maj 2016

Wykorzystane media:

Sieć InMobi – Interstital

Cel:

Pokazanie przewag produktowych odróżniających smartfon Galaxy S7 od konkurencji.

Opis:

Wprowadziliśmy precyzyjne targetowanie do osób z naszej grupy konsumentów jak i osobne na dostępne systemy operacyjne. Komunikaty na kreacjach podkreślały funkcjonalność Galaxy S7, a dzięki innowacyjnemu targetowaniu pojawiały się dokładnie w sytuacji, w której użytkownik był na nie najbardziej podatny.

Wybraliśmy kilka istotnych – z punktu widzenia użytkownika – sytuacji, które mogą się zdarzyć w trakcie korzystania ze smartfona i stworzyliśmy do nich dedykowane linie kreatywne.

Kluczowe było, aby zaprezentowane sytuacje mocno kojarzyły się ze słabymi stronami telefonów oferowanych przez konkurencję. W oparciu o informacje systemowe generowane „real time”, w telefonach pracujących pod kontrolą iOS oraz Android, stworzyliśmy algorytm targetujący określone głębokie funkcje i mechanizmy systemów. Pozwoliło nam to wyodrębnić kluczowe dla nas sytuacje i odpowiedzieć na nie dokładnie w chwili, gdy mają miejsce:

– niski poziom baterii – targetowanie na telefony z baterią poniżej 15 proc. – komunikacja o szybkiej i bezprzewodowej funkcji ładowania w Galaxy S7;

– brak pamięci w telefonie – w sytuacji, w której pamięć telefonu zużyta jest co najmniej w 85 proc. – możliwość rozszerzenia pamięci w Galaxy S7 kartą microSD o dużej pojemności;

– uszkodzenie telefonu – Pakiet Ochrony S Guard m.in. z ubezpieczeniem wyświetlacza;

– obawa przed zamoczeniem – targetowane na telefony znajdujące się w obszarze opadów deszczu po danej o stanie pogody podbierane z aplikacji pogodowej – komunikacja wodoodporności S7;

– ciemne i niewyraźne zdjęcia – targetowane na telefony znajdujące się w obszarze, gdzie zaszło słońce wg danych pobieranych z aplikacji pogodowej – wyraźne zdjęcia nawet w ciemności dzięki aparatowi z jasnym obiektywem F1.7;

– łączenie urządzeń w jeden system – tylko do użytkowników iOS – telefon współpracujący ze smartwatchem oraz systemem VR 360 stopni.

Wyniki:

W tej mobilnej kampanii zanotowaliśmy łącznie powyżej 5,6 mln PV oraz zasięg 667 tys. UU, ponad 210 tys. klików oraz 86 tys. sesji, w oparciu tylko i wyłącznie o targetowanie na głębokie funkcje systemu.

Średni CTR, w zależności od linii komunikacyjnej, wyniósł 3,74 proc. osiągając maksymalną wartość 8,22 proc.

Średni Bounce Rate, w zależności od linii komunikacyjnej, wyniósł 40 proc., osiągając minimalna wartość 37,55 proc.

Średni czas sesji: 1 min. 30 sek.

Interaction rate: 6,67 proc.

Komentarz:

Kampania idealnie pokazuje, jakie mamy możliwości targetowania na mobile. Od nas tak naprawdę zależy, w jaki sposób te możliwości chcemy wykorzystać. Bezdyskusyjnie największą zaletą mobile jest to, że użytkownik ma swój smartfon zawsze ze sobą, co pozwala na precyzyjne dotarcie z komunikacją właśnie wtedy, kiedy użytkownik jest na nią najbardziej podatny.

Nagrody:

Srebro Mixx Awards 2016

Wideo

Autor

Filip Dawid, head of technology Leo Burnett Group, Poland

 

Komentarze:

Comments

comments