Bogactwo Rich Media na przykładzie kampanii KIA cee'd

Łukasz Kłosowski

01-03-2013
Bogactwo Rich Media na przykładzie kampanii KIA cee'd

Stopień zaawansowania formatu Rich Media w kampanii mobilnej KIA cee’d wykraczał dużo dalej niż animowany banner prezentujący sylwetkę samochodu. Dzięki niemu można było zajrzeć do wnętrza KII oraz umówić się na jazdę próbną.

Głównym celem kampanii z wykorzystaniem technik mobilnych była promocja najnowszej stylistyki KIA cee’ charakteryzującej się przestronnym wnętrzem oraz licznymi innowacyjnymi rozwiązaniami. Kampania miała również nawiązywać do Euro 2012, których KIA była jednym ze sponsorów. Pomysł wykorzystania mobile okazał się idealnym rozwiązaniem, ponieważ nie tylko w nowatorski sposób – co również budowało wizerunek KII jako firmy innowacyjnej – reklamowano nowy model samochodu. Ale także dzięki temu rozwiązaniu udało się pominąć kosztowną budowę oddzielnej strony mobilnej oraz aplikacji. Rich Media gwarantowało i jedno i drugie.

Format Rich Mediowy pozwalał zapoznać się z sylwetką samochodu z trzech różnych stron, zawierał zewnętrzny widok 360° samochodu. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się o dostępnych kolorach nadwozia, a także otrzymywaliśmy serię zdjęć jego wnętrza.

– Do tej pory bannery flashowe z powodzeniem wykorzystywane były przez marki w kampaniach internetowych. Dzięki technologii HTML5 stało się to możliwe również na urządzeniach mobilnych, które pozwalają na dużo więcej np. lokalizację i bezpośrednie połączenie z najbliższym punktem sprzedaży – komentuje Adrian Kielich, mobile marketing coordinator w Mobext Polska.

Innowacją było wykorzystanie w bannerze natywnych funkcji telefonu do lokalizacji użytkownika (GPS) oraz umożliwienie bezpośredniego połączenia telefonicznego z najbliższym salonem dealera celem umówienia jazdy testowej. To była jedna z pierwszych tak zaawansowanych kreacji HTML5 na polskim rynku, a w ślady KII poszli inni reklamdawcy (m.in. Volvo i Lexus).

Realizator:

Mobext Polska

Czas realizacji:

czerwiec 2012

Sieć reklamowa:

InMobi

Efekty:

– w ciągu dwóch tygodni kampanii kreacja została wyemitowana ponad 3 mln razy

– ponad 8,5 tys. interakcji z kreacją

– przeciętny czas zaangażowania to ponad 30 sekund, co jest wynikiem znacznie lepszym niż średnia dla formatu wynosząca 19 sekund (według danych Medialets)

– ponad 100 użytkowników skorzystało z lokalizacji najbliższego salonu dealera

Komentarz:

Wysyp formatów Rich Media przypadł na 2012 rok. W bieżącym roku możemy spodziewać się licznych kampanii z wykorzystaniem tej techniki mobilnej, a agencje będą prześcigały się w pomysłowości, ponieważ ten nowoczesny banner daje niemal nieograniczone możliwości. Formaty Rich Media stają się jednym głównych argumentów przewagi kampanii mobile marketingowych nad pozostałymi mediami, w tym również nad kampaniami w tradycyjnym internecie, ponieważ dzięki usługom geolokalizacyjnym wprowadzają reklamę na zupełnie inny poziom. Są też doskonałym przykładem komunikacji dwukierunkowej na linii reklamodawca-odbiorca przekazu i dają nieosiągalne dla innych mediów wrażenia estetyczne, łącznie z możliwością fizycznego dotknięcia banneru.

Komentarze:

Comments

comments