Conversational commerce na przykładzie Allegro

11 stycznia 2017

Jest to jedna z pierwszych kampanii marketingowych z wykorzystaniem chatbota w Polsce. Nowy trend w reklamie mobile tzw. conversational commerce.

Klient:

Allegro

Agencja:

Wandlee Polska

Czas trwania kampanii:

28 listopada – 26 grudnia 2016 rok

Wykorzystane media:

Kanały własne marki Allegro oraz informacje prasowe.

Cel:

Wizerunkowy oraz sprzedażowy.

Opis:

Wykorzystaliśmy motywy (w postaci gifów) z wizerunkowego filmu świątecznego „Czego szukasz w Święta? English for beginners” do innowacyjnego opowiedzenia historii. W części wizerunkowej naszym celem było dodatkowe zaangażowanie użytkowników w historię oraz ciekawe jej zaprezentowanie. W części sprzedażowej sięgnęliśmy po karuzelę z podziałem produktów na: dla niej, dla niego oraz dla dziecka w celu zainspirowania i ułatwienia użytkownikom poszukiwania świątecznych prezentów dla najbliższych.

bot_screen_1_

 

bot_screen_2bot_screen_3

Wyniki:

Przewidzieliśmy 6 tysięcy interakcji z chatbotem. Blisko połowa użytkowników były to osoby poniżej 18 lat.

Komentarz:

Zawsze jesteśmy chętni do testowania nowych formatów, dlatego bez żadnego zawahania zdecydowaliśmy się na współpracę z Wandlee w celu stworzenia chatbota na Messengerze. Chcieliśmy dać użytkownikom nowe doświadczenie, które wzbogaciłoby odbiór filmu świątecznego, zainspirowałoby ich do świątecznych prezentów, a finalnie doprowadziło do pojawienia się uśmiechu na ich twarzach.

Autor

Joanna Kobylińska-Andrzejak, brand management specialist dział marketingu Allegro

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X