Desperados Red bawi się Augmented Reality. Jedna z pierwszych tego typu kampanii w Polsce

Łukasz Kłosowski

05-03-2013
Desperados Red bawi się Augmented Reality. Jedna z pierwszych tego typu kampanii w Polsce

Dzisiejsze case study porusza temat wykorzystania jednej z najbardziej zaawansowanych technologii mobilnych czyli rozszerzonej rzeczywistości. Jedno z drugim pasuje tu idealnie. Marketer ma do zareklamowania oryginalny produkt, a agencja stara się wycisnąć z AR co się da, łącznie z możliwością scratchowania wirtualnej płyty winylowej.

Klient:

Grupa Żywiec

Realizator:

MoveApp

Efekty:

Liczba odwiedzin strony mobilnej: 20 tys.

Wzrost świadomości wspomaganej nowego produktu po kampanii: 75 proc.

Cel kampanii i opis:

Desperados Red to nowa, energetyzująca odmiana piwa należąca do Grupy Żywiec. Lipcowemu launchowi produktu towarzyszyła kampania prasowa i outdoorowa wsparta działaniami interaktywnymi. Mobilnym wsparciem kampanii była aplikacja, która za pomocą technologii Augumented Reality, rozpoznaje nośniki ATL (prasa, billboard, citylight, wielki format), wyświetlając interaktywną animację 3D. Wykorzystanie tego narzędzia miało na celu zaangażowanie odbiorców poprzez dostarczenie im rozrywki, która wyraża tożsamość nowej marki.

Augumented Reality to technologia, która poprzez rozpoznawanie dowolnego obrazu umożliwia wyświetlanie elementów interaktywnych w rozszerzonej rzeczywistości. Aplikacja Desperados Red dostępna na iOSAndroida po zeskanowaniu dowolnego nośnika reklamowego kampanii uruchamiała animację, w której reklama pęka, a z jej wnętrza wyłania się butelka oraz gramofon.

Komentarz agencji:

Odtwarzana muzyka oraz możliwość scratchowania, poprzez przesuwanie palcem po płycie winylowej, pozwoliły na odwzorowanie klimatu niekończącej się, dobrej zabawy, której nieodłącznym elementem jest Desperados Red. Kampania wprowadzająca Desperadosa jako jedna z pierwszych w Polsce wykorzystała technologię AR w charakterze elementu wprowadzającego interakcję do tradycyjnych nośników reklamowych. Takie rozszerzenie przekazu spotkało się z pozytywnym odbiorem grupy docelowej, która chętnie angażuje się w tego typu dialog z marką oraz wpisało się w nowoczesny wizerunek produktu.

Marker AR aktywny w momencie prowadzenia kampanii

 

Case study w formie wideo

 

Komentarze:

Comments

comments