Doświadczenie lotu w kosmos w kampanii promującej Galaxy S8 i Gear VR

Łukasz Kłosowski

15-01-2018
Doświadczenie lotu w kosmos w kampanii promującej Galaxy S8 i Gear VR

Marketer/Klient:

Samsung

Agencja:

VML (pomysł, komunikacja social media); MELT (aplikacja VR); Papaya Films (film dokumentalny); Starcom (zakup mediów); Dfusion Communication (działania PR).

Czas trwania kampanii:

II połowa 2017 roku

Wykorzystane media:

Kampania składa się z dwóch elementów: aplikacji VR The Missed Spaceflight oraz filmu dokumentalnego, poświęconego generałowi Tadeuszowi Kuziorze, czyli najmłodszemu spośród czterech polskich pilotów, wytypowanych do misji Sojuz 30, który ostatecznie nie wziął w niej udziału.

Cel:

Ta odsłona kampanii Samsunga pt. #DoWhatYouCant miała za zadanie promocję flagowca Samsung Galaxy S8 oraz gogli do wirtualnej rzeczywistości Gear VR.

Opis:

W kampanii Samsunga bardzo umiejętnie udało się połączyć dwa wyraźne trendy, jakimi powinna wyróżniać się w dzisiejszych czasach dobra kampania reklamowa nie tylko w kanale digital, ale także w innych mediach. Pierwszym z nich jest tzw. storytelling, czyli umiejętność opowiadania oryginalnych i pasjonujących historii. Drugim – zastosowanie w działaniach reklamowych nowych technologii, czym w tym wypadku było połączenie modelu Galaxy S8, z goglami do wirtualnej rzeczywistości Gear VR.

Powstały dwa formaty mediowe. Pierwszy tradycyjny to wzruszający film dokumentalny z doskonałą muzyką oraz topowym warsztatem wykonania, a drugi to nowatorska aplikacja do wirtualnej rzeczywistości.

Historia. 27 czerwca 1978 roku to dzień, w którym miało spełnić się marzenie lotu w kosmos Tadeusza Kuziory, jednak spośród kilku kandydatów to nie on został wytypowany w lot. Po 39 latach generał realizuje to w wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja daję doświadczenie lotu w kosmos, jaki w 1978 roku z kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie odbywa rakieta Sojuz 30.

Wyniki:

4,9 miliona odtworzeń dokumentu w social mediach.

Top 3 aplikacji w Gear VR Store.

Nagrody:

Kampanie zdobyła srebro w kategorii Brand Awareness and Positioning oraz Product Launch, a także brąz w kategorii Digital Driven, Mobile, Use of Technology oraz Video Online na Mixx Awards 2017.

Wideo

 

 

Komentarze:

Comments

comments