Factory Poznań jako pierwsze CH eksploruje beacony

Łukasz Kłosowski

29-04-2015
Factory Poznań jako pierwsze CH eksploruje beacony

W drugiej połowie kwietnia outlet Factory Poznań jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce wspólnie z aplikacją mobilną Qpony wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji trzech salonów, Reserved, Puma, Home&Cook i samej marki Factory.

Klientów Factory Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, Puma, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania ze specjalnego rabatu. Dodatkowo, zadowolony klient mógł podzielić się swoim doświadczeniem z kimś bliskim, wysyłając mu unikalną zniżkę.

Jednocześnie korzystając z geolokalizacji do użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10 km od centrum Factory trafiała informacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach szerszej akcji prosprzedażowej.

Wyniki

– wykorzystano 95 proc. przewidzianych kuponów

– aż 78 proc. osób zdecydowało się na podzielnie się swoim shopping experience z bliskimi

– w ciągu dwóch tygodni kwietnia wysłano 28 tys. wiadomości kierujących do oferty Factory Poznań

– zniżki przygotowane przez placówkę miały ponad 10 181 wyświetleń

– Factory Poznań w czasie trwania akcji odwiedziło 10 tys. osób z działającą aplikacją – to kilka razy więcej niż wynosiły wstępne estymacje

– z aplikacji Qpony korzysta miesięcznie ponad 260 tys. osób w Polsce

Komentarz

–  Kluczowe dla działania systemu, było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Osoba, która odwiedziła sklep po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona nie otrzymywała więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji umożliwiło wywołanie efektu WOW, a także skłoniło do pokonania bariery jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta – komentuje Renata Narożyńska z Qpony.pl odpowiedzialna za scenariusz akcji.

– Beacony to innowacyjne rozwiązanie, które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jako docelowe narzędzie komunikacji z klientami centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre – mówi Marta Kocik, regional marketing manager Neinver.

 

Komentarze:

Comments

comments