Inteligentne wykorzystanie big data na przykładzie Red Bulla
Marketer/Klient:
RedBull
Agencja:
Mobext Polska (Havas Media Group), Mobiem
Czas trwania kampanii (akcji):
01.01-14.02.2016
Wykorzystane media:
Aplikacje motoryzacyjne, m.in. here, AutoMapa, NaviExpert, Yanosik.
Cel:
Dotarcie do kierowców będących w trasie, którzy poczuli zmęczenie.
Opis:
Kampania odbywała się w trakcie ferii zimowych. Aby dotrzeć z komunikatem do kierowców, postanowiono wykorzystać precyzyjne targetowanie. W tym celu posłużono się ogromnymi zbiorami danych (big data), jakie gromadzą aplikacje motoryzacyjne, a także danymi z własnych adserwerów.
Precyzyjnie targetowane reklamy wyświetlano osobom, które przemierzyły co najmniej 150 kilometrów. Namierzenie ich położenia było możliwe dzięki triangulacji BTS.
Największym wyzwaniem technologicznym była identyfikacja kierowców w ruchu. Po pierwsze namierzono osoby posiadające aplikacje z kategorii “Moto” i aktywnie z nich korzystające. Następnie dokonano podziału na województwa. Weryfikacja położenia kierowców następowała co 30 minut.
Wyniki:
6-cio krotnie wyższy CTR niż przy standardowym wykorzystaniu formatu notyfikacji.
Nagrody:
Brąz: Innovation Ad 2016
Wideo:
Komentarze:
Comments