Inteligentne wykorzystanie big data na przykładzie Red Bulla

31 maja 2016

Marketer/Klient:

RedBull

Agencja:

Mobext Polska (Havas Media Group), Mobiem

Czas trwania kampanii (akcji):

01.01-14.02.2016

Wykorzystane media:

Aplikacje motoryzacyjne, m.in. here, AutoMapa, NaviExpert, Yanosik.

Cel:

Dotarcie do kierowców będących w trasie, którzy poczuli zmęczenie.

Opis:

Kampania odbywała się w trakcie ferii zimowych. Aby dotrzeć z komunikatem do kierowców, postanowiono wykorzystać precyzyjne targetowanie. W tym celu posłużono się ogromnymi zbiorami danych (big data), jakie gromadzą aplikacje motoryzacyjne, a także danymi z własnych adserwerów.

Precyzyjnie targetowane reklamy wyświetlano osobom, które przemierzyły co najmniej 150 kilometrów. Namierzenie ich położenia było możliwe dzięki triangulacji BTS.

Największym wyzwaniem technologicznym była identyfikacja kierowców w ruchu. Po pierwsze namierzono osoby posiadające aplikacje z kategorii „Moto” i aktywnie z nich korzystające. Następnie dokonano podziału na województwa. Weryfikacja położenia kierowców następowała co 30 minut.

Wyniki:

6-cio krotnie wyższy CTR niż przy standardowym wykorzystaniu formatu notyfikacji.

Nagrody:

Brąz: Innovation Ad 2016

Wideo:

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//