Kampania "Poznaj nowy Asus VivoTab Smart". Case study
Poniżej wyniki kampanii „Poznaj nowy Asus VivoTab Smart”. Była ona jedną z pierwszych kampanii na naszym z branży technologicznej, realizowaną na tak szeroką skalę w internecie mobilnym. Kreacje wyświetlano w modelu odsłonowym oraz Flat Fee.
Marketer
Asus
Realizacja
AdTotal
Czas trwania
25.03-25.04.2013
Wprowadzenie
„Poznaj nowy Asus VivoTab Smart” to projekt promujący nowy model tabletu marki Asus z systemem operacyjnym Windows 8, realizowany m.in. w sieci reklamy mobilnej AdTotal. Warto zaznaczyć, że był to jeden z pierwszych projektów, w którym mobile był kluczowym kanałem komunikacyjnym kampanii produktu mobilnego.
Cele
Promocja nowego produktu wśród użytkowników mobilnych oraz osiągnięcie jak największego zasięgu komunikatu. Prezentacja zalet produktu i jego specyfikacji technicznej, filmów promocyjnych oraz sieci sklepów, w których można zakupić tablet Asus VivoTab Smart.
Opis kampanii
Kampania prowadzona była na RON AdTotal Mobile, tj. w m.wp.pl, aplikacjach mobilnych WP.PL oraz mobilnych serwisach zewnętrznych zrzeszonych w sieci reklamowej Wirtualnej Polski. Wykorzystano następujące formaty reklamowe:
a. w modelu odsłonowym:
banner środkowy i górny – w wersji statycznej i animowanej, w każdym dostępnym rozmiarze – który, dzięki AdServerowi Smart, optymalnie dostosowywał się do przekątnej ekranu urządzenia;
b. w modelu Flat Fee:
rectangle na SG m.wp.pl/ tydzień;
login Boks na m.poczta.wp.pl/ tydzień;
linki tekstowe na SG m.wp.pl w sekcji Technologie/ 2 tygodnie.
Każda z kreacji kierowała na dedykowany kampanii landing page mobilny, który zawierał najważniejsze informacje na temat promowanego produktu, filmy promocyjne oraz listę sieci sklepów, gdzie można nabyć tablet. Co istotne, zarówno LP mobilny (stworzony w HTML 5), jak i formaty reklamowe zostały w całości przygotowane przez AdTotal.
Statystyki:
Wskaźnik |
Formaty w modelu CPM |
Formaty w modelu FF |
Kliknięcia |
12 599 |
36 949 |
Page View |
5 216 003 |
31 832 473 |
Średni CTR |
0,24 proc. |
0,12 proc. |
Podsumowanie:
Miesięczna kampania „Poznaj nowy Asus VivoTab Smart” była pierwszym projektem z branży technologicznej, realizowanym na tak szeroką skalę w internecie mobilnym w Polsce. To łącznie ponad 37 mln wyświetleń i 49,5 tys. kliknięć. Co ciekawe, użytkownicy chętniej klikali w formaty emitowane w modelu odsłonowym niż w formaty w modelu FF – przy produktach innej branży dotychczas obserwowano odwrotną tendencję. Jako że celem było osiągnięcie jak największego zasięgu kampanii, można stwierdzić, że został on w pełni osiągnięty. Niemal co 4. wyświetlenie zawierało kreację kampanii (wg danych gemiusTraffic z końca marca 2013 roku suma wszystkich odsłon Grupy Wirtualna Polska-Orange wyniosła aż 205 mln), a w przypadku m.wp.pl wskaźnik ten wyniósł około 80 proc.
Komentarze:
Comments