Komfort posługując się mobilem, ściągnął klientów do sklepów
Klient:
Sklepy Komfort
Agencja:
Tradedoubler
Czas trwania kampanii:
Marzec-kwiecień 2018 roku
Cel:
Ściągnięcie osób do sklepu offline.
Opis:
Nieważne czy użytkownik jechał samochodem, robił zakupy, grał w gry, szukał ofert czy słuchał muzyki. I tak udało się do niego dotrzeć, ponieważ korzystał ze smartfona oraz był w obrębie sklepu offline. Kampania Komfortu przebiegała wieloetapowo:
1. Aplikacje mobilne i geotrapping– precyzyjnie dotarcie do użytkowników w obrębie sklepów.
2. Nawigacja – kierowanie ruchu do sklepów stacjonarnych za pomocą aplikacji Yanosik.
3. Aplikacje gazetkowe – zwiększenie ruchu w sklepie online kierując użytkowników na podstrony z konkretnym produktem.
Geotrapping
Placement reklamowy był mniej ważny. Agencję interesowało, gdzie znajdował się użytkownik w danym momencie. Założenia były następujące:
– chodzi o osoby znajdujące się w pobliżu sklepów Komfort, w wybranych 30 lokalizacjach w Polsce;
– stworzono dedykowane kreacje pod każdą z lokalizacji;
– emisja w ponad stu aplikacjach.
2. Nawigacja – aplikacja Yanosik
Kampania odbywała się w różnych aplikacjach mobilnych, ale najbardziej intensywne działania prowadzono w aplikacji Yanosik – najpopularniejszym komunikatorze drogowym dla kierowców. Do kampanii w Yanosiku wykorzystane zostały m.in. formaty reklamy POI w dwóch scenariuszach. Scenariusz pierwszy:
– target do użytkowników znajdujących się w obrębie sklepów konkurencji;
– wybrane 60 sklepów m.in. Castorama, Leroy Merlin, OBI;
– jednocześnie sklep Komfort znajduje się w okolicy;
– reklama POI w 4 formatach;
– automatyczne włączenie mapki kierującej do sklepu Komfort.
Scenariusz drugi:
– target do użytkowników znajdujących się w obrębie sklepów Komfort;
– wybrane 30 sklepów w Polsce;
– reklama POI w 4 formatach;
– automatyczne włączenie mapki kierującej do Komfortu.
Raporty z poszczególnych lokalizacji zawierały liczbę kliknięć i wyświetleń z poszczególnych placementów reklam POI, liczbę wyświetleń i klików w reklamę pod sklepami konkurencji, liczbę postoi użytkowników w obrębie sklepu Komfort po zaistniałej interakcji z reklamą.
3. Gazetki – aplikacje gazetkowe
W trakcie trwania kampanii ukazała się nowa gazetka sieci Komfort, którą także wykorzystano do promocji sklepu. Użytkownikom na smartfonach pojawiły się notyfikacje o pojawieniu się nowego sklepu w aplikacjach gazetkowych oraz graficzne push’e o dostępnych promocjach w sklepie.
Wyniki:
W wyniku prowadzonych działań reklamowych udało się uzyskać zarówno duży zasięg, jak i osiągnąć zakładany cel, czyli przyciągnięcie ludzi do stacjonarnych sklepów Komfortu. Udało się uzyskać:
– ponad 6 mln impressions;
– ponad 65 tys. kliknięć;
– około 15 tys. aut zatrzymało się w obrębie sklepów;
– nastąpił wzrost ruchu w okolicach sklepów Komfort o 8%;
– udało się także zwiększyć ruch w sklepie online.
Nagrody:
Performance Marketing Diamonds CEE 2018 w kategorii „Najbardziej efektywna kampania w kanele mobile”.
Komentarze:
Comments