Komfort posługując się mobilem, ściągnął klientów do sklepów

GoMobi.pl

18-10-2018
Komfort posługując się mobilem, ściągnął klientów do sklepów

Klient:

Sklepy Komfort

Agencja:

Tradedoubler

Czas trwania kampanii:

Marzec-kwiecień 2018 roku

Cel:

Ściągnięcie osób do sklepu offline.

Opis:

Nieważne czy użytkownik jechał samochodem, robił zakupy, grał w gry, szukał ofert czy słuchał muzyki. I tak udało się do niego dotrzeć, ponieważ korzystał ze smartfona oraz był w obrębie sklepu offline. Kampania Komfortu przebiegała wieloetapowo:

1. Aplikacje mobilne i geotrapping– precyzyjnie dotarcie do użytkowników w obrębie sklepów.

2. Nawigacja – kierowanie ruchu do sklepów stacjonarnych za pomocą aplikacji Yanosik.

3. Aplikacje gazetkowe – zwiększenie ruchu w sklepie online kierując użytkowników na podstrony z konkretnym produktem.

Geotrapping

Placement reklamowy był mniej ważny. Agencję interesowało, gdzie znajdował się użytkownik w danym momencie. Założenia były następujące:

– chodzi o osoby znajdujące się w pobliżu sklepów Komfort, w wybranych 30 lokalizacjach w Polsce;

– stworzono dedykowane kreacje pod każdą z lokalizacji;

– emisja w ponad stu aplikacjach.

2. Nawigacja – aplikacja Yanosik

Kampania odbywała się w różnych aplikacjach mobilnych, ale najbardziej intensywne działania prowadzono w aplikacji Yanosik – najpopularniejszym komunikatorze drogowym dla kierowców. Do kampanii w Yanosiku wykorzystane zostały m.in. formaty reklamy POI w dwóch scenariuszach. Scenariusz pierwszy:

– target do użytkowników znajdujących się w obrębie sklepów konkurencji;

– wybrane 60 sklepów m.in. Castorama, Leroy Merlin, OBI;

– jednocześnie sklep Komfort znajduje się w okolicy;

– reklama POI w 4 formatach;

– automatyczne włączenie mapki kierującej do sklepu Komfort.

Scenariusz drugi:

– target do użytkowników znajdujących się w obrębie sklepów Komfort;

– wybrane 30 sklepów w Polsce;

– reklama POI w 4 formatach;

– automatyczne włączenie mapki kierującej do Komfortu.

Raporty z poszczególnych lokalizacji zawierały liczbę kliknięć i wyświetleń z poszczególnych placementów reklam POI, liczbę wyświetleń i klików w reklamę pod sklepami konkurencji, liczbę postoi użytkowników w obrębie sklepu Komfort po zaistniałej interakcji z reklamą.

3. Gazetki – aplikacje gazetkowe 

W trakcie trwania kampanii ukazała się nowa gazetka sieci Komfort, którą także wykorzystano do promocji sklepu. Użytkownikom na smartfonach pojawiły się notyfikacje o pojawieniu się nowego sklepu w aplikacjach gazetkowych oraz graficzne push’e o dostępnych promocjach w sklepie.

Wyniki:

W wyniku prowadzonych działań reklamowych udało się uzyskać zarówno duży zasięg, jak i osiągnąć zakładany cel, czyli przyciągnięcie ludzi do stacjonarnych sklepów Komfortu. Udało się uzyskać:

– ponad 6 mln impressions;

– ponad 65 tys. kliknięć;

– około 15 tys. aut zatrzymało się w obrębie sklepów;

– nastąpił wzrost ruchu w okolicach sklepów Komfort o 8%;

– udało się także zwiększyć ruch w sklepie online.

Nagrody:

Performance Marketing Diamonds CEE 2018 w kategorii „Najbardziej efektywna kampania w kanele mobile”.

 

Komentarze:

Comments

comments