Kupon rabatowy w postaci SMS-a jest o wiele skuteczniejszy niż drukowany
– Muszę przyznać, że na tle newsletterów i drukowanych kuponów SMS-y wypadają najlepiej. Najmniejsza skuteczność realizacji kuponów jest w przypadku newsletterów co powoduje, że stosujemy je jedynie do wysyłania informacji o nowościach – mówi Katarzyna Kostacińska, marketing manager w Monnari.
Monnari to firma specjalizująca się w segmencie markowej, eleganckiej odzieży damskiej i męskiej. Działalność spółki skupia się na projektowaniu kolekcji, sprzedaży ubrań, butów i dodatków oraz szeroko pojętego zarządzania markami do których należą Monnari, Pabia, Molton i Roy. Firma wysyła wiadomości SMS zawierające kupony rabatowe. Odbiorcami są osoby posiadające Kartę Stałego Klienta Monnari. Kartę taką można uzyskać wypełniając formularz zgłoszeniowy podając podstawowe dane i wyrażając zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Jak się okazuje kupony rabatowe na produkty i imprezy cieszą się największa popularnością wśród konsumentów – takiego zdania jest aż 42 proc. z nich, dlatego Monnari wychodząc z kryzysu w pierwszej kolejności postanowiła zwiększyć sprzedaż wykorzystując właśnie ten kanał mobile marketingu.
– Monnari przez ostatnie lata przeżywała ciężkie chwile, staliśmy na krawędzi upadłości. Dzięki ogromnej pracy i wysiłkowi całego zespołu udało się nam podźwignąć z kłopotów. Jednym z pierwszych działań jakie podjęliśmy po odzyskaniu równowagi było wykorzystanie ogromnej bazy klientów i przeprowadzenie akcji SMS-owej informującej o promocjach przeprowadzanych w naszej sieci – tłumaczy Katarzyna Kostacińska.
Baza własna:
250 tys. rekordów
Skuteczność:
20 proc.
Skuteczność kuponu drukowanego:
8 proc.
Realizacja działań marketing SMS:
SMSAPI
Data:
Monnari prowadzi akcje z użyciem SMS od drugiej połowy 2010 roku.
Najlepszą skuteczność osiąga się wysyłając wiadomość raz na 3-4 tygodnie. Oprócz działań wspierających sprzedaż SMS-y dobrze sprawdzają się w działaniach czysto informacyjnych na temat bieżącej działalności firmy, a nawet w kwestiach wizerunkowych.
Informacja pochodzi z uruchomionego we wtorek na GoMobi.pl działu „Case studies”. Swoje case’y mobilne możecie przesyłać na adres mail lukasz.klosowski@gomobi.pl. Następnie będą one publikowane w serwisie.
Komentarze:
Comments