Niestandardowa promocja marki Tesco na stronach mobilnych Wirtualnej Polski

Łukasz Kłosowski

17-04-2013
Niestandardowa promocja marki Tesco na stronach mobilnych Wirtualnej Polski

Drugie case study opisujące przebieg oraz efekty kampanii reklamowych na stronach Wirtualnej Polski. Wydawca przeniósł serwis świąteczny zbudowany dla Tesco ze strony WWW w mobile. Umiejętne forma promocji serwisu doprowadziła do bardzo wysokiego CTR wynoszącego 8 proc.

Projekt:

swieta.wp.pl

Klient:

Tesco

Realizacja:

AdTotal/Wirtualna Polska/ Codemedia

Czas emisji:

5-31.12.2012

Wprowadzenie:

Swieta.wp.pl to projekt sezonowy, realizowany przez WP.PL już kolejny rok, jednak po raz pierwszy, w 2012 r., rozszerzony o wersję mobilną, dostępną pod adresem m.swieta.wp.pl. Coraz większe zainteresowanie mobilem, duży zasięg mobilnego serwisu mini.wp.pl oraz innowacyjne podejście klienta umożliwiły rozbudowanie akcji świątecznej o część mobilną.

Cele:

Stworzenie serwisu atrakcyjnego i łatwego w nawigacji, z perspektywy użytkowników WP.PL, na urządzeniach przenośnych oraz nieinwazyjna promocja oferty Tesco. Przy planowaniu efektów serwisu w wersji mobile, twórcy posłużyli się tradycyjnymi współczynnikami: unikalnymi użytkownikami i odsłonami.

Opis serwisu (najważniejsze jego funkcje)

Serwis m.swieta.wp.pl stanowił „odchudzoną” wersję witryny desktopowej, w ramach której prezentowano użytkownikom: ciekawostki dotyczące Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, w tym m.in. przepisy kulinarne, opisy zwyczajów świątecznych, pomysły na prezenty, propozycje życzeń. W ramach serwisu opublikowano łącznie ponad 120 unikalnych materiałów redakcyjnych.

Z założenia m-wersja serwisu miała w dużej mierze odzwierciedlać tę desktopową. Od samego początku projektu mobilnego zakładano jednak, że nie będzie on wierną kopią wersji WWW. Dla ułatwienia nawigacji niektóre funkcjonalności, jak np. konkurs, udostępniono jednie w wersji desktopowej. Nagrodami w konkursie były bony towarowe Tesco o wartości 100 zł.

Co istotne, akcja została w 100 proc. zrealizowana w ramach Wirtualnej Polski – od koncepcji aż po wypuszczenie i redakcję serwisu. Witrynę stworzono w HTML5.

Statystyki:

Wskaźnik

Internet

Mobile

UU (cookies)

635 961

111 231

PV

4 148 253

282 867

Średni czas trwania wizyty

6 min. 05 s.

2 min. 40 s.

Komentuje Agnieszka Ferenc, kierownik Zespołu Rozwoju Produktu Reklamowego AdTotal

W polskim mobile’u niewiele jest jeszcze akcji zakrojonych na tak szeroką skalę. Powtarza się wciąż hasła, że mobile jest nowoczesny, ciekawy, innowacyjny, ale tak naprawdę działania reklamowe często ograniczają się do statycznych banerów. W tym przypadku akcję, która co roku realizowana była w „dużym” WWW, przenieśliśmy do mobile’a. Na uwagę zasługuje forma promocji serwisu. Wykorzystaliśmy oczywiście banery emitowane na mini.wp.pl, głównie jednak posiłkowaliśmy się ikoną „prezent”, zamieszczoną przy ikonach poczta, pogoda, program tv, linkami tekstowymi – reklamowymi i odredakcyjnymi, bannerem promującym serwis, zamieszczonym na stronie logowania do poczty oraz glonewsem (informacja dnia) reklamowym, obecnym na stronie głównej (CTR blisko 8 proc.!).

Komentarze:

Comments

comments