Nowatorskie wykorzystanie formatu Tap&Go
Poniżej case study z pierwszej kampanii z użyciem formatu Tap&Go, jaką TVN Media przeprowadził dla marki salonów Sizeer.
Marketer:
Sizeer (Marketing Investment Group)
Agencja:
TVN Media
Czas trwania kampanii:
07.05-28.05.2014
Wykorzystane media:
mix mediów ze szczególnym naciskiem na różnorodną obecność online (m.in. wideo, social media)
Cel:
Dotarcie i aktywizacja młodej, dynamicznej grupy docelowej, aktywnej także sportowo, głównie z miast, stanowiącej kluczową część potencjalnych nabywców produktu. Dodatkowo zachęcenie użytkowników do odwiedzenia strony sklepu.
Jednym z istotniejszych zadań kampanii było zbudowanie świadomości nowej, wiosennej kolekcji butów retro-runningowych, która stałaby się podstawą do zapoznania się z ofertą nie tylko tego konkretnego produktu, ale także całej gamy oferty sklepu Sizeer. Wybór akurat kolekcji retro-runningowej wpisuję się doskonale w dynamicznie rosnącą popularność tego stylu pośród miłośników fitnessu i biegania. Jest on inspirowany sportową stylistyką lat 80-tych i 90-tych.
Opis:
Kampania salonów Sizeer z wykorzystaniem nowej formy reklamowej – Tap&Go – była częścią większej aktywacji bazującej na palecie mediów. Wykorzystanie platformy TVN Media w postaci aplikacji Player, osadzało się na dostępie do pełnych odcinków i materiałów w wysokiej jakości z biblioteki TVN. Pozwoliło to na połączenie jakościowych treści z innowacyjną, interaktywną formą reklamową dla wzmocnienia przekazu, zwłaszcza na „smart screen’e” – szczególnie ważnym dla osób dynamicznych, rzutkich i młodych, czyli potencjalnych klientów sklepu. W wypadku e-commerce istotnym elementem jest pozyskanie wartościowego leada, użytkownika, który jest świadomie zainteresowany.
Zastosowane w Tap&Go rozwiązanie – czyli interakcja z linią, w dużej mierze wykluczyło przypadkowe wejścia na stronę sklepu. Również drastyczna dysproporcja w ilości leadów pochodzących z „połączeń linii” oraz prostej interakcji z buttonem „pokaż więcej” (został on dodany z inicjatywy sklepu Sizeer) podkreśla fakt, że użytkownicy docenili i zaangażowali się w formę reklamową, która odbiega od typowych standardów.
Wideo
Wyniki:
Tap&Go przede wszystkim bazuje na funkcjonalnościach smartfonów. Oferuje interakcję z formą reklamową poprzez: przesunięcie palcem po ekranie, połączenie punktów/narysowanie kształtu, dotknięcie ekranu oraz przytrzymanie palca na ekranie. Do reklamodawcy należy decyzja, z jakiej formy interakcji chce skorzystać. Sizeer postawił na połączenie punktów, a dodatkowym wymaganiem na życzenie było dołączenie dodatkowego buttona, który umożliwiał bardziej klasyczną interakcję z reklamą i bezpośrednie przejście na landing page kampanii. Dzięki tej decyzji uzyskano porównanie jak użytkownicy mobile wchodzą w „klasyczną interakcję” vs. interakcję nierozerwalnie związaną ze specyfiką smartfonów.
odsłony | połączenia linii | klikniecie w guzik | łącznie połączenia linii i kliki w guzik | CTR linia | CTR guzik | CTR łączny |
905 552 |
62 441 |
6 245 |
68 686 |
6,9% |
0,7% |
7,6% |
Komentarze:
Comments