Onet mobile. Magazyn – więcej niż display

25 lutego 2013

Kamil Wójtowicz, mobile sales specialist w Grupa Onet przygotował dla GoMobi.pl analizę kilku projektów tego wydawcy z wykorzystaniem technik mobile marketingowych. Dziś o kampanii przygotowanej dla Nissana, charakteryzującej się wysokim zaangażowaniem na poziomie Rich Media.

W 2012 roku, w odpowiedzi na coraz większe zapotrzebowanie ze strony rynku na niestandardowe podejście do marketingu w obszarze mobile, Biuro Reklamy Onet zrealizowało dużą ilość kreatywnych kampanii reklamowych. Przekonanie o zasadności normy „mobile first” również na rynku reklamowym zaowocowało pokaźną biblioteką case studies, którą stworzyliśmy razem z naszymi partnerami ceniącymi sobie nowoczesne narzędzia i nie bojącymi się inwestycji w innowacyjne rozwiązania. Osiągnięty poziom satysfakcji z efektów poszczególnych kampanii daje powody do przekonania, że to dopiero początek i świat mobile przyniesie jeszcze wiele ciekawych projektów w przyszłym roku.

Magazyn – więcej niż display

Dowodem na to, iż ciągle szukamy nowych rozwiązań w obszarze mobilnym jest kampania dla marki Nissan złożona z dwóch elementów: magazynu komercyjnego oraz z ciekawych kreacji Rich Media. Magazyn komercyjny mobile to ekskluzywny produkt emitowany na stronie głównej mobilnej wersji Onet. Forma zbliżona wyglądem do materiałów redakcyjnych sprawia, że magazyn nie jest postrzegany przez odbiorców jako standardowa reklama. Dzięki możliwości dodania dużych grafik oraz opisów kreacja jest idealnym rozwiązaniem do działań wizerunkowych i  informacyjnych.

Magazyn emitowany jest w centralnej części strony głównej mobilnej wersji Onet, pośród najpopularniejszych treści polecanych przez redaktorów Onetu. Umiejscowienie gwarantuje doskonałą ekspozycję treści komercyjnej. Co najważniejsze, poprzez proste gesty użytkownik może swobodnie poruszać się pomiędzy poszczególnymi stronami magazynu, z których wybrane elementy przenoszą go na wskazaną przez partnera stronę.

Akcja została wsparta poprzez emisję kampanii odsłonowej z użyciem formy Rich Media. Kreacje emitowane na stronach mobilnych Onetu w sposób automatyczny są dopasowane rozmiarem zarówno do ekranów w smartfonach jak i w tabletach. Po kliknięciu w Mobiboard otwierała się warstwa, na której partner umieścił wizualizację prezentowanego modelu samochodu. Aby zobaczyć  Nissana Juke z każdej strony, użytkownik mógł przesunąć obraz w prawo lub lewo. Dzięki dużej powierzchni reklamy znalazło się miejsce na przyciski kierujące na stronę producenta, gdzie można było umówić się na jazdę testową nowym modelem samochodu Nissana.

 

 

Wyniki

Expand rate na poziomie tabletu (0,327 proc.), a na poziomie telefonu komórkowego (0,117 proc.). Łącznie – 0,176 proc. Na uwagę zasługuje wysokie zaangażowanie na poziomie tabletu – wyniosło ono 26,558 proc., a na poziomie telefonu komórkowego 14,571 proc. Łącznie zaangażowanie wyniosło 20,801 proc. CTR tej kampanii był porównywalny z kampaniami banerowymi realizowanymi w tradycyjnym internecie.

Mobilne Rich Media stały się hitem minionego roku w Onet. Od lutego wyemitowaliśmy czternaście takich kampanii. Wachlarz możliwości, jakie daje użycie tych formatów przekonały marketerów do efektownego i efektywnego ich wykorzystania w komunikacji marketingowej. Największym zainteresowaniem cieszyły się rozwiązania lokowania wideo, galerii zdjęć oraz panorama produktu.

Mamy nadzieję, że w nadchodzącym roku uda nam się zrealizować kampanie z jeszcze nie wykorzystanymi funkcjonalnościami, takimi jak lokowanie mini gry, czy też zoomu produktu. Ogromny potencjał drzemie również w reklamach 3D, które wprowadziliśmy pod koniec ubiegłego roku.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X