SMS przesądził o sukcesie wielokanałowej kampanii Reserved

26 lutego 2013

Agencja interaktywna zjednoczenie.com dla LPP, właściciela marki odzieżowej Reserved, przeprowadziła kampanię, która odbyła się w dniach 13-25 marca 2012 roku. Celem była dystrybucja kuponów zniżkowych na zakupy w sieci sklepów Reserved. Bez zastosowania technik SMS marketingowych nie byłoby tak fantastycznych wyników.

Dystrybucja kuponów odbywała się wyłącznie online. Internauci mogli pobrać kupon wykorzystując aplikację udostępnioną na facebookowym profilu marki, bądź poprzez zapisanie się do newslettera za pośrednictwem specjalnie w tym celu utworzonego landing page’a. Fanom Reserved na Facebooku marka oferowała 25 procent zniżki na wszystko, z kolei drogą mailową można było zdobyć kupon upoważniający do zniżki 20 procentowej.

Celem działań było przede wszystkim wygenerowanie jak największej liczby unikalnych kuponów zniżkowych a następnie realizacja ich w sklepach. Dodatkowe cele to zwiększenie liczby fanów marki na Facebooku oraz rozbudowanie bazy subskrybentów newslettera.

W trakcie całej akcji pojawił się problem. Aby zrealizować zniżkę należało wydrukować kupon, co okazało się nie tyle wielkim utrudnieniem, co spowalniało całą akcję. Uproszczenie realizacji kuponu przyszło z SMS, co w ostateczności przesądziło też o ogromnym sukcesie akcji. Użytkownicy przy zakupach w Reserved okazywali nie wydruk, a SMS-a. Za obsługę kanału SMS odpowiadała firma SMSAPI.

Statystyki:

– pobranych kuponów zniżkowych: 253 602

– pobrań przez SMS: 72 tys. (29 proc.)

– w dniach 13-25 marca 2012 na profilu marki Reserved przybyło 107 701 fanów, a baza subskrybentów newslettera wzbogaciła się o 77 410 nowych adresów e-mail

– konwersja kuponów wyniosła 37,59 proc. – oznacza to, że co trzeci internauta udał się na zakupy do salonu Reserved i wykorzystał podczas nich kupon rabatowy

Nagrody:

Kampania została nagrodzona w konkursie Mixx Awards 2012 w kategorii „Bezpośredni odzew”

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X