Spotify, Facebook i Instagram promują MINI i MINI Connected

13 października 2015

Marketer/Klient:

MINI Polska (BMW Group Polska)

Agencja:

Get More Social (Grupa dotPR)

Czas trwania kampanii (akcji):

24.07-07.08. 2015 roku

Wykorzystane media:

Spotify, Facebook, Instagram

Cel:

W sierpniu 2015 roku zadebiutowała odświeżona wersja aplikacji MINI Connected, jeszcze bardziej skoncentrowana na funkcjach związanych z prowadzeniem auta. Kierowcy mogą m.in. na bieżąco monitorować stan i osiągi auta, korzystać z indywidualnie wyznaczanej trasy przejazdu czy w prosty sposób połączyć się z portalami społecznościowymi. Nowe MINI Connected to także Spotify bez żadnych ograniczeń.

Celem akcji było wyjście poza standardowe kanały komunikacji marki, wykorzystując najpopularniejszy serwis muzyki cyfrowej, a przy okazji promocja odświeżonej aplikacji.

Opis:

Główne działania obejmowały aktywność w dedykowanej aplikacji konkursowej na Spotify, a kanałami wspierającymi były Facebook oraz Instagram. Wybór wiodącego kanału nie był przypadkowy, wpisując się w zainteresowania fanów marki i posiadaczy MINI – muzyka towarzyszy im na co dzień, a dzięki aplikacji MINI Connected, mogą bez ograniczeń korzystać z zasobów serwisu streamingowego.

Mechanizm działań był prosty – wystarczyło zalogować się do aplikacji na Spotify, wybrać jedno z czterech MINI, które odzwierciedlało charakter użytkownika oraz stworzyć playlistę najbardziej pasującą do wybranego modelu auta.

W ramach konkursu rozdano 100 kodów premium Spotify. Zwycięzcy zostali wyłonieni za pomocą głosowania użytkowników oraz wyboru jury, w którym zasiadał ambasador marki, Piotr Kędzierski. Dwie osoby, które stworzyły najlepsze playlisty, otrzymały nagrodę główną: samochód MINI na weekend oraz oryginalne gadżety MINI z kolekcji MINI Lifestyle.

Działania były wspierane również przez inne kanały social media: Facebook oraz Instagram.

Wyniki:

250 godzin muzyki, 7 tys. odsłon i średnio 63 tys. dziennego zasięgu na Facebooku – dzięki efektywnemu wykorzystaniu i połączeniu kilku kanałów komunikacji, w ciągu 2 tygodni trwania akcji, udało się wygenerować duży zasięg wśród fanów marki. Wyniki podjętych działań to również blisko 3 tys. użytkowników aplikacji oraz niemal 400 utworzonych playlist, które zostały dodane do obserwowanych przez 1,2 tys. użytkowników.

Komentarz:

Wykorzystanie niestandardowego narzędzia komunikacji, jakim jest Spotify oraz jego efektywne połączenie z innymi kanałami social media, przyniosło więcej niż oczekiwane efekty. Wyjście poza dotychczasowe kanały komunikacji marki, nie tylko podkreśliło specyfikę promowanej aplikacji MINI Connected, ale przyniosło satysfakcjonujące efekty w postaci dużego zaangażowania fanów i użytkowników aut MINI.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//