Up Up Hippo uczy dzieci dbać o naturalne środowisko

5 czerwca 2017

Marketer/Klient:

PepsiCo

Agencja:

Deloitte Digital

Czas trwania kampanii:

Kampania komunikacyjna maj – lipiec 2016; aplikacja cały czas jest dostępna

Cel:

Do stworzenia projektu motywowały zespół założenia zrównoważonego rozwoju w połączeniu z wyzwaniami stojącymi przed nowoczesną i świadomą marką:

– zwiększenie świadomości wagi zachowań proekologicznych wśród najmłodszych;

– kształtowanie nawyku prawidłowego gospodarowania plastikowymi odpadami: pokazanie dzieciom (i dorosłym), jak prawidłowo wyrzucać plastikowe butelki po napojach;

– budowanie wizerunku PepsiCo jako marki zaangażowanej w ochronę środowiska w myśl jej globalnej polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie, wpisującej się w program globalny PepsiCo Recycling.

Opis:

Up Up Hippo to oryginalna, niekomercyjna gra mobilna i edukacyjne narzędzie w walce o czystą i zieloną Ziemię. Aby w nią zagrać potrzebna jest pusta, plastikowa butelka. Zgniatając ją, gracz steruje główną postacią gry. Bohaterem Up Up Hippo jest sympatyczny, nieco niezdarny hipopotam, który żeby się ruszyć, potrzebuje do pomocy kilku plastikowych butelek. Zgniatając butelkę, gracz pomaga hipopotamowi latać, pływać, skakać i wreszcie ukończyć misję – wyrzucić plastikową butelkę do właściwego pojemnika.

Aplikacja wykorzystuje technologię rozpoznawania dźwięku, w tym wypadku zgniatanej butelki.

Up Up Hippo to prawdziwe edukacyjne wyzwanie: dzieci uczą się, że zgniecione opakowanie zajmuje mniej miejsca w śmietniku, a one same bawiąc się, dbają o naturalne środowisko.

Wyniki:

Gra znalazła się wśród pięciu najczęściej ściąganych aplikacji edukacyjnych w Polsce i trzynastu innych krajach. Informację o grze opublikowały liczne portale branżowe, parentingowe, zarówno lokalne, jak i zagraniczne lokalne media – blisko 50 publikacji w tym RTV.

Dzieciaki, które przetestowały aplikację, zgodnie stwierdziły: Up Up Hippo jest super, a dbanie o Ziemię super ważne! No i każda gra zakończyla się przynajmniej jedną prawidłowo zgniecioną butelką. Gra Up Up Hippo dostępna jest na iOS i Androida w App Store i Google Play, skąd pobrać ją można bezpłatnie http://upuphippo.com

Nagrody:

Srebro w kategorii Aplikacje w konkursie Innovation 2017

Srebro w kategorii PR&Event w konkursie KTR 2017

Srebro w kategorii Media w konkursie KTR 2017

Brąz w kategorii Active Advertising w konkursie KTR 2017

Wideo:

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//