40 proc. z nas korzysta z aplikacji do płatności mobilnych

Łukasz Kłosowski

06-11-2015
40 proc. z nas korzysta z aplikacji do płatności mobilnych

Dwóch na pięciu użytkowników smartfonów i tabletów w Polsce korzysta z aplikacji do płatności mobilnych – to drugi najwyższy wynik w międzynarodowym badaniu „Finansowy Barometr ING”.

Polacy znajdują się w ścisłej czołówce pod względem korzystania z płatności mobilnych. Obok Turków najczęściej deklarują, że zdarzyło im się kiedykolwiek używać aplikacji do płatności mobilnych. Tak twierdzi blisko 43 proc. polskich użytkowników smartfonów i tabletów – porównywalnie z USA (42 proc.) i o 10 proc. więcej niż w przypadku przeciętnego Europejczyka (33 proc.). Dwie trzecie polskich użytkowników zamierza skorzystać z aplikacji do płatności mobilnych w ciągu najbliższego roku (67 proc.). Tymczasem w Europie takie plany ma tylko co druga osoba (51 proc.).

Polacy korzystają najczęściej z aplikacji do płatności mobilnych, aby kupić coś w internecie (29 proc.) lub w sklepie (15 proc.), a co siódma osoba wysyła za ich pomocą pieniądze (14 proc.). Polscy użytkownicy wśród największych zalet aplikacji do płatności mobilnych wymieniają szybkość (53 proc.), możliwość korzystania z nich w różnych miejscach (47 proc.) oraz łatwość użycia (47 proc.).

Równocześnie Polacy coraz rzadziej korzystają z gotówki. Blisko dwie trzecie mieszkańców Polski (63 proc.) przyznaje, że używa gotówki rzadziej niż rok temu – to drugi, po Turcji, najwyższy wynik w badaniu „Finansowy Barometr ING”. Co drugi Polak korzysta z bankomatu nie częściej niż kilka razy w miesiącu. Użytkownicy z Polski wyróżniają się także jednym z wyższych poziomów zaufania do płatności zbliżeniowych. 55 proc. Polaków ma pewność co do bezpieczeństwa swoich pieniędzy, gdy płaci w ten sposób. Podobną opinię podziela średnio 41 proc. Europejczyków.

Zestawiając zainteresowanie płatnościami mobilnymi z walutą cyfrową (bitcoinami) wyraźnie widać, że ta ostatnia nie zyskała jeszcze szerokiego uznania – tylko 4 proc. Europejczyków używało bitcoinów w ciągu ostatniego roku, a blisko połowa (49 proc.) przyznaje, że w ogóle o nich nie słyszała.

Badanie Finansowy Barometr ING zostało przeprowadzone w 15 krajach (Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA oraz Australii) techniką badawczą CAWI na przełomie stycznia i lutego 2015 r., na reprezentatywnej próbie 14 829 respondentów, w tym 1018 z Polski.

Komentarze:

Comments

comments