66 mln mniej SMS-ów niż rok wcześniej

GoMobi.pl

01-07-2016
66 mln mniej SMS-ów niż rok wcześniej

Z opublikowanego właśnie przez UKE „Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2015 roku” wynika, że w ubiegłym roku użytkownicy telefonii mobilnej wysłali ogółem 51,9 mld wiadomości i 66 mln mniej SMS-ów niż przed rokiem (zdjęcie powyżej).

W ubiegłym roku Polacy wysłali 51,9 mld wiadomości tekstowych co oznacza, że na jednego mieszkańca przypadło średnio 1349 wiadomości rocznie. W porównaniu z 2014 rokiem użytkownicy w naszym kraju wysłali 66 mln SMS-ów mniej, a mniejsza liczba wysłanych wiadomości tekstowych przełożyła się na spadek przychodów polskich operatorów telekomunikacyjnych ze świadczenia usług SMS o 10,1 proc. względem roku 2014. Przyczynę spadku zainteresowania korzystania z usługi SMS należy upatrywać we wzroście popularności smartfonów oraz komunikatorów, które pozwalają na przesyłanie wiadomości poprzez sieć internet.

Według raportu UKE systematycznie zwiększa się łączna liczba wiadomości SMS wysyłanych w roamingu. W 2015 roku zostało wysłanych ponad 600 mln wiadomości tekstowych i jest to nadal popularna forma komunikacji w przypadku usług roamingowych, pozwalająca obniżyć koszty komunikacji. Wzrost liczby wysłanych wiadomości ma związek z obniżeniem w 2014 roku stawek roamingowych za usługi telekomunikacyjne w Unii Europejskiej.

– Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej wskazuje w dalszym ciągu na rosnącą popularność komunikacji opartej o komunikatory mediów społecznościowych. Jednak nieznaczny spadek o 66 mln wysłanych SMS-ów mniej w całościowej liczbie prawie 52 mld, nie oznacza śmierci SMS-a, jak jeszcze niedawno twierdzili eksperci. Raport UKE pokazuje także trafność przewidywań co do wzrostu komunikacji SMS pomiędzy urządzeniami. W 2015 roku operatorzy mieli zarejestrowanych 56,6 mln kart SIM, z czego ponad 2,1 mln kart Machine2Machine, co oznacza wzrost o 16,3 proc. względem poprzedniego roku. Karty M2M generują i napędzają ruch wiadomości tekstowych poprzez np. systemy bankowe czy też systemy zakupowe. Liczba SMS-ów wysyłanych przez przedsiębiorstwa będzie rosnąć. Spodziewam się, że rynek SMS-ów marketingowych będzie w dalszym ciągu rósł, ponieważ wiadomości tekstowe w marketingu to wciąż najlepsze narzędzie dotarcia do klienta: skuteczne, nie liczone jako spam, dobrze widziane przez odbiorców – powiedział Marcin Papiński, dyrektor ds. rozwoju w firmie Infobip.

Pod względem średniej liczby wysyłanych SMS-ów na jednego użytkownika, Polska wciąż znajduje się powyżej średniej dla wybranych państw Unii Europejskiej. Przeciętny użytkownik w kraju wysłał 83 wiadomości miesięcznie, przy 68 SMS-ach w innych krajach.

Rosnąca popularność komunikatorów opartych o media społecznościowe nie przeszkadza z kolei MMS-om. W 2015 roku użytkownicy sieci mobilnych wysłali łącznie ponad 739 mln wiadomości MMS, czyli o 212 mln więcej niż w roku 2014. Wzrost liczby wysyłanych MMS-ów osiągnął aż 40,2 proc. Statystyczny Polak w roku 2015 wysłał 19 wiadomości MMS, tj. o 5 więcej niż w roku 2014.

Komentarze:

Comments

comments