„Atlas nowoczesności. Kolekcja sztuki XX i XXI wieku” z kampanią w rozszerzonej rzeczywistości

Łukasz Kłosowski

17-02-2014
„Atlas nowoczesności. Kolekcja sztuki XX i XXI wieku” z kampanią w rozszerzonej rzeczywistości

Muzeum Sztuki w Łodzi – drugie po MoMA najstarsze muzeum sztuki nowoczesnej na świecie – postanowiło najnowszą wystawę zareklamować za pomocą rozszerzonej rzeczywistości.

„Atlas nowoczesności. Kolekcja sztuki XX i XXI wieku” promuje 100 citylightów (należące do Urzędu Miasta i AMS) z wybranymi pracami z wystawy, które można zobaczyć na przystankach komunikacji miejskiej w Łodzi. Na plakatach znajdują się dzieła piątki wybranych artystów: Władysława Strzemińskiego, Katarzyny Kobro, Karola Hillera, Aliny Szapocznikow oraz Janusza Marii Brzeskiego. Gdy skierujemy na nie smartfon lub tablet z zainstalowaną aplikacji Viuu (należy do Agory) obejrzymy materiał filmowy na temat samego artysty i jego dzieła. Anegdoty o autorach pięciu prac z plakatów opowiada Leszek Karczewski, kierownik działu edukacji Muzeum Sztuki w Łodzi.

Plakaty znajdują się poniżej, a sama aplikacja jest do pobrania na AndroidaiOS. Kampanię pomogła opracować “Gazeta Wyborcza” w Łodzi.

 

Komentarze:

Comments

comments