„Case studies mobile marketing 2015” do pobrania w tym miejscu

Łukasz Kłosowski

16-12-2015
„Case studies mobile marketing 2015” do pobrania w tym miejscu

W „Case studies mobile marketing 2015” – rocznej publikacji GoMobi.pl – już po raz trzeci prezentujemy najnowsze trendy w reklamie mobilnej. Celem studium przypadku jest pokazanie koncepcji biznesowo-marketingowych wartych naśladowania. Celem tego wydawnictwa jest także promocja firm, które te koncepcje wymyśliły i wdrożyły.

„Case studies mobile marketing 2015” do pobrania w tym miejscu.

W tegorocznej edycji dużą uwagę skupiamy na kampaniach w nowych social mediach. Okazuje się, że serwisy społecznościowe odnotowują drugą młodość, i że istnieje świat poza starym, dobry Facebookiem, który na przekór wielu miewa się bardzo dobrze. W międzyczasie rozwinęło się kilka alternatywnych miejsc spotkań, zaś 2015 rok stał się dla nich czasem, kiedy oprócz użytkowników, zainteresowali się nimi także reklamodawcy. W pierwszym rozdziale znajdziecie pionierskie kampanie na Twitterze i Instagramie realizowane według specyfikacji zaproponowanej przez działy sprzedaży, a także koncepcje kreatywne w social mediach wyłamujące się utartym schematom i szablonom.

W drugiej części „Kampanie w sieci reklamy mobilnej” tradycyjnie już przeanalizowana została najnowsza oferta agencji. Okazuje się, że mijający rok był dla wielu przełomowy. Wraz z rozwojem rynku i coraz większymi wydatkami na mobile stanowiącymi już 14,2 proc. tortu reklamowego online, skokowo urosła także liczba zrealizowanych kampanii. Kilkaset reklam rocznie sprawia, że firmy zaczęły porządnie zarabiać. Biorąc pod uwagę, że kanał mobilny cięgle odnotowuje trzycyfrowy wzrost, ta tendencja z pewnością jeszcze długo się utrzyma. Dziś sieci reklamy mobilnej chwalą się zasięgiem, co im długo zarzucano, a także z powodzeniem mierzą konwersję i przede wszystkim skutecznie angażują użytkowników, co zawsze było ich przewagą nad reklamą desktopową.

Podczas gdy pierwszy dział – w zależności od sytuacji na rynku – co roku ulega rotacji, dwa ostatnie są nieodłącznie związane z „Case studies mobile marketing” od pierwszej edycji. Kanał mobilny ze względu na swój innowacyjny charakter jest ciągłym polem marketingowych eksperymentów, a najciekawsze przykłady znajdziecie w części „Kampanie z wykorzystaniem innych narzędzi mobile”. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje pierwsza w Polsce kampania łącząca online z offline przeprowadzona w Multikinie na aplikacji Qpony, wykorzystującej geolokalizację oraz beacony.

Reklama mobilna oraz marketing z użyciem narzędzi mobile to przyszłość. Kreatywność twórców nie zna tu granic, a możliwości wydają się nieograniczone, co symbolizować ma kosmiczny layout „Case studies mobile marketing 2015”. Nowością w tym roku jest ostatni case z premedytacją nazwany „Kampania, która zmienia świat na lepsze”. Clever Buoy to oceaniczne boje mające na celu wykrywanie rekinów i poprzez sieć telekomunikacyjną Optus przekazywanie powiadomień o zagrożeniu rozlokowanym na plażach ratownikom. Mechanizm wypracowany przez Australijczyków ma ambicje stać się projektem globalnym, niosąc pomoc i ochronę życia ludzkiego. Projekt zdobył złoto w trakcie tegorocznej edycji Cannes Lions w kategorii mobile oraz prestiżowe Titanium & Integrated Lion. To oczywiście niejedyna, a jedna z wielu kampanii starających się rozwiązywać globalne/lokalne problemy, jednocześnie będąc przemyślanym – i co najważniejsze – skutecznym przekazem marketingowym. Chcąc zdobyć laury w Cannes, trzeba dziś tworzyć wielkie reklamy. Wiedzą o tym uczestnicy festiwalu, ale być może nie wiedzą pozostali. Tymczasem kanał mobilny, który dodatkowo posiada szalenie istotny aspekt technologiczny, ma wszystkie walory, aby takie kampanie kreować. Przyglądając się tegorocznemu zestawieniu najbliżej tej idei jest kampania Fundacji Biegamy z Sercem zrealizowana przez Saatchi & Saatchi i Interactive Solutions. A spoza zestawu znana już Wam kampania „Move update” DDB&tribal Warszawa, zdobywca brązowej statuetki podczas Cannes Lions 2015. Miejsca na podobne projekty jest znacznie więcej.

Zatem sięgajcie gwiazd!

Komentarze:

Comments

comments