Dane od Cloud Technologies także na urządzenia mobilne

18 lipca 2017

Cloud Technologies udostępni reklamodawcom dane o zainteresowaniach użytkowników smartfonów. Pierwszym nabywcą mobilnych danych będzie Adform.

Dotychczas Cloud Technologies za pośrednictwem swojej platformy OnAudience.com, dostarczała reklamodawcom wyłącznie dane o zainteresowaniach użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów oraz stron mobilnych.

Nowe dane pochodzą z aplikacji instalowanych na smartfonach i tabletach i pochodzą z 30 rynków świata. Największe z nich to Włochy oraz Turcja, gdzie – jak podaje – firma posiada ponad 100 mln anonimowych profili mobilnych internautów. Każdy taki profil przypisany jest do konkretnego urządzenia i użytkownika. Ponieważ korzystamy z wielu urządzeń, przeciętny internauta posiada kilka profili. Firmy specjalizujące się w analityce Big Data potrafią je zidentyfikować i połączyć, co umożliwia im śledzenie naszej aktywności w sieci z jeszcze większą dokładnością. Na polskim rynku dostępnych jest ponad 50 mln profili podzielonych na grupy utworzone na podstawie charakteru posiadanych przez internautę aplikacji.

Taksonomia aktualnie obejmuje 49 grup, które segmentowane są zgodnie z modelem obecnym w App Store i Google Play. Największe z nich to Tools, Communication oraz Music and Audio. Ponadto, platforma OnAudience.com daje swoim użytkownikom możliwość tworzenia indywidualnych segmentów.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X