Dedykowane rozwiązanie do analiz geomarketingowych od Esri Polska i WIGeoGIS

Łukasz Kłosowski

30-09-2015
Dedykowane rozwiązanie do analiz geomarketingowych od Esri Polska i WIGeoGIS

Esri Polska wraz firmą WIGeoGIS opracowały dedykowane rozwiązanie skierowane do jednostek biznesowych i działów marketingu, które pozwala na przeprowadzanie samodzielnych analiz z uwzględnieniem czynnika lokalizacji.

Analizy geomarketingowe powiązane są z obszarami działania organizacji takimi jak sprzedaż, dystrybucja, marketing, controlling czy rozwój. Dzięki odwzorowaniu na mapie elementów takich jak lokalizacja placówek, sieć drogowa czy dane demograficzne możemy zbadać atrakcyjność naszych punktów sprzedaży, prześledzić działania konkurencji, zaplanować dystrybucję towarów czy kampanii reklamowych. Rozwiązanie może być wykorzystane na przykład przez sklepy do wyznaczania najbardziej optymalnych lokalizacji placówek tak, aby największa liczba mieszkańców miała do nich łatwy dostęp (tzw. Catchment Area – generowanie stref dojazdu wg czasu i odległości i analizy potencjału).

Narzędzia służące do analiz geomarketingowych pozwalają między innymi na integrację i wizualizację danych biznesowych (CRM, BI, Excel) na mapach, dostęp do danych ekonomicznych i demograficznych, wykonywanie analiz w czasie rzeczywistym i zarządzanie zasobami takimi jak oddziały czy pracownicy z poziomu aplikacji mapowej.

Według badań firmy analitycznej Research and Market, wartość światowego rynku rozwiązań location analytics związanych z analizami biznesowymi z wykorzystaniem aspektu lokalizacji wzrośnie z 7.2 miliarda dolarów w roku 2015 do ponad 14 miliardów w roku 2020. Z analiz skorzystał już m.in. Credit Agricole Bank Polska.

Komentarze:

Comments

comments