Facebook vs. SMS. Zapowiada się walka o użytkownika

Łukasz Kłosowski

01-03-2013
Facebook vs. SMS. Zapowiada się walka o użytkownika

Platforma marketing SMS – SerwerSMS.pl przeprowadziła analizę mającą na celu oszacowanie, jak działania Facebooka mogą wpłynąć na całą branżę. Wynika z niej, że na razie pozycja SMS-a nie jest zagrożona.

Podczas tegorocznego Mobile World Congress w Barcelonie Facebook poinformował, że podejmuje współpracę z 18 sieciami komórkowych w 14 krajach, dzięki czemu abonenci tych sieci otrzymają zniżki na transfer danych przy korzystaniu z “Facebook Messengera” lub bezpłatny dostęp do usługi. Wśród sieci, z którymi FB ogłosił współpracę nie ma polskich operatorów.

SerwerSMS.pl uważa, że nie wpłynie to na popularność SMS-ów w Polsce. Według przeprowadzonych przez nich badań „Komunikacja SMS w Polsce 2012” wynika, że pomimo dostępu do bezpłatnych aplikacji komunikacyjnych jak “Facebooka Messenger”, “Viber” czy „WhatsApp Messenger” użytkownicy smartfonów nie rezygnują z esemesowania. Podobne wnioski płyną z badań firmy Acision przeprowadzonych na Amerykanach również w ubiegłym roku. Według nich 91 proc. użytkowników smartfonów w USA mających dostęp do aplikacji mobilnych aktywnie esemesuje.

Z kolei badania Deloitte mówią o tym, że 30 proc. użytkowników smartfonów wykorzystuje je tylko do wysyłania SMS-ów i do prowadzenia rozmów, choć dają one dużo większe możliwości.

Z analizy SerwerSMS.pl wynika również, że przeciwko Facebookowi działa konieczność liczenia się z dodatkowymi kosztami za transfer danych niezbędny do korzystania z aplikacji tylu “Facebook Messenger” oraz fakt, że wielu użytkowników smartfonów nawet nie wie, jak z nich korzystać.

 

 

Komentarze:

Comments

comments