Golasy i chłopak bez kasy reklamują w Polsce NFC (wideo)

Łukasz Kłosowski

08-11-2012
Golasy i chłopak bez kasy reklamują w Polsce NFC (wideo)

MBank poinformował właśnie, że razem z T-Mobile uruchamia usługę płatności mobilnych w technologii zbliżeniowej NFC. NFC to top story ostatnich tygodni, a w mediach ogólnopolskich trwa ciekawa kampania tej usługi.

Odważną reklamę płatności z wykorzystaniem NFC przygotował T-Mobile. W spocie nadzy modele paradują po sklepie z wyposażeniem wnętrz – w myśl hasła przewodniego “pozbądź się zbędnych rzeczy, bo teraz wszystko, czego potrzebujesz to telefon z usługą MyWallet”. Film można znaleźć na oficjalnym profilu T-Mobile, jednak swego czasu został usunięty, ponieważ jego treść naruszała warunki korzystania z usługi YouTube.
http://www.youtube.com/watch?v=8-srLh5gEM8&feature=plcp

Reżyserem spotu jest skandynawski twórca Frederik Callinggard. W castingu uczestniczyło 107 osób w tym 54 kobiety i 53 mężczyzn. Film kręcony był w Warszawie w jednym ze sklepów meblowych.

Jak ważne są płatności z wykorzystaniem technologii NFC, świadczy zasięg kampanii. Oprócz emitowanych od początku listopada telewizyjnych spotów (stacje ogólnopolskie oraz tematyczne), kampania obejmuje zasięgiem materiały BTL w punktach sprzedaży oraz internet. Projekt został zrealizowany przez Agencję G7 oraz dom mediowy Starcom.

Płatności NFC wprowadza właśnie MBank, ale pierwszą usługą dostępną w MyWallet jest karta kredytowa Polbanku.

Trwa też kampania usługi Orange Cash przygotowana wspólnie z mBankiem 
i MasterCard. Podobna idea co w T-Mobile przyświecała też twórcom reklamy dla Orange. Bohater spotu ma randkę, ale jest goły, czyli nie ma pieniędzy. Lektor w tle podpowiada, że jednak “nie jest goły, bo ma telefon w Orange i kupuje wszystko, czego potrzebuje”.

Za kreację spotu odpowiadała agencja Leo Burnett, a media zaplanował MEC. Reklamy Orange Cash oprócz telewizji emitowane są w outdoorze, w postaci dużych bannerów 6x3m.

NFC czyli Near Field Communication to technologia umożliwiająca świadczenie usług i płatności mobilnych. Płatności zbliżeniowe dokonywane są za pomocą karty debetowej bądź kredytowej zapisanej na telefonie komórkowym. Będąc w sieci Orange w Polsce taką transakcję wykonamy w 55 tys. miejsc. T-Mobile z kolei podaje, że 40 proc. kart MasterCard i Maestro to karty wyposażone w technologię PayPass, służącą do tego typu transakcji bezgotówkowych. Płatność można wykonać w momencie kiedy posiadamy specjalny smartfon wyposażony w moduł NFC oraz mamy zainstalowaną na nim dedykowaną aplikację.

Komentarze:

Comments

comments