Jest jedno złoto dla kampanii mobile'owych na KTR 2015

Łukasz Kłosowski

16-05-2015
Jest jedno złoto dla kampanii mobile'owych na KTR 2015

W trakcie czwartkowego święta branży reklamowej przyznano 145 nagród, w tym 18 złotych, 62 srebrnych i 65 brązowych. Jedyne złoto dla kampanii reklamowych wykorzystujących mobile zostało przyznane agencji Lubię to – linked by Isobar za “Virgin Snake” dla Virgin Mobile.

Nagroda przypadła w kategorii Media podkategoria Kreatywne Wykorzystanie Mix Mediów, a dzień wcześniej z tą samą kampanią agencja tryumfowała na Innovation Award 2015 w kategorii Integracja – tam też możecie zapoznać się z opisem tej wielowymiarowej kampanii.

Coroczny polski festiwal kreacji reklamowej KTR ze swoją około 3-godzinną galą rzeczywiście pozwala zorientować się co w trakcie ostatniego roku działo się w reklamie. Zgłoszeń z roku na rok przybywa, a w tym roku ponownie pobito rekord, który obecnie wynosi 1104.

Tak jak poprzedniego dnia na Innovation Award wiedziałem, że znajdę coś ciekawego, o czym jeszcze nie pisaliśmy na GoMobi.pl, tak idąc na KTR już takiej pewności nie miałem. Nie ma tam kategorii mobile, a nieliczne prace stanowią jedynie podkategorie w kilku głównych kategoriach. Ale zaskoczenie było, ponieważ w Mediach już w trakcie nominacji znalazło się wiele prac, gdzie wykorzystano mobile, co przełożyło się później na nagrody, w tym złoto. Na tradycyjnym afterparty po gali Bartek Rams z agencji Heart & Brain przewodniczący jury tej kategorii powiedział mi krótko, że spośród zgłoszeń te prace po prostu były najlepsze i najciekawsze.

Brąz Lubię to przypadł jej jeszcze w kategorii Media (podkategoria Kreatywne wykorzystanie Mobile) za kampanię “Łap Snap” dla H&M (case study tu).

Najbardziej nagradzaną mobile’ową kampanią wieczoru było “We Free” dla Amnesty International. Artegence zdobyła srebro w kategorii Media (podkategoria Kreatywne Wykorzystanie Mobile). Za tę samą kampanię także srebro w kategorii Active Advertising (podkategoria Experiental) oraz brąz w podkategorii Promo & Activation. Brąz przypadł jej jeszcze w kategorii Digital (podkategoria Mobile).

Bardzo dobre prace w kategorii Media

Srebro w podkategorii Kreatywne Wykorzystanie Mobile przypadło agencji Change za “Storygram” dla Empiku. Agencja stworzyła pierwszy na świecie Instagram do czytania. W tym celu zbudowano profil w serwisie, gdzie rozpoczęto przedpremierowe publikowanie całych pierwszych rozdziałów nowości, które niebawem dostępne będą w sieci sklepów.

Dwa brązy również dla TBWA w podkategorii Kreatywne Wykorzystanie Mediów Digitalowych oraz Kreatywne Wykorzystanie Mobile za “Perfect Creative Match” – rekrutację do firmy za pomocą aplikacji Tinder.

W podkategorii Kreatywne Wykorzystanie Mix Mediów brąz otrzymała także agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT za kampanię “Zaplanuj nieoczekiwane” dla Nike (więcej o niej pisaliśmy również we wpisie o Innovation Award).

Miecz Grand Prix czeka do przyszłego roku. Tym razem jury nie odnalazło najwybitniejszej kampanii.

Komentarze:

Comments

comments