Kto wygrywa i co wygrywa w KTR

Łukasz Kłosowski

10-05-2014
Kto wygrywa i co wygrywa w KTR

Status Klubu Twórców Reklamy:

KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Stanowi on coroczne święto twórców i jest podsumowaniem ich pracy. Tym samym konkurs KTR stara się promować, wyróżnia i nagradza najciekawsze, najbardziej przemyślane, ale również estetycznie najpiękniejsze kreacje, które budują standardy komunikacji marketingowej w Polsce. Podczas Gali można zobaczy wyjątkowe prace autorstwa ludzi ze świata reklamy, ale również ilustratorów, fotografów, filmowców, a także twórców trudnych do jednoznacznego skategoryzowania.

Konkurs jest kierowany do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingowych, interactive; studiów graficznych, design, filmowych, fotograficznych; wydawnictw, butików kreatywnych, indywidualnych twórców, klientów, jednostek samorządowych oraz mediów.

Dzięki powyższemu cytatowi łatwiej zrozumieć czym jest konkurs KTR i jakich należy spodziewać się zwycięzców. O ile całość konkursu oddaje, co w reklamie było przez ostatnie dwanaście miesięcy najbardziej kreatywne, to nie można tego powiedzieć o skromnej bo skromnej, ale obecnej w konkursie podkategorii “Reklama mobilna” będącej częścią kategorii “Media interaktywne”.

Z czterech nagrodzonych prac w konkursie trzy są społeczne i zostały zrealizowane dla fundacji charytatywnych. “Najbardziej kreatywne” w KTR znaczy tutaj “charytatywne”, co świadczy o tym, że w tak zwanych “dużych agencjach” ciągle brak kompetencji mobile. I bardzo dobrze, ponieważ jest masa innych firm w Polsce, które realizują kampanie mobile marketing na poziomie, czego nie można powiedzieć o nagrodzonych w tym roku pracach.

Z nagrodzonej czwórki szersze horyzonty wykorzystania mobile widzi jedynie Isobar Poland – ich Uśmiechnięty Pomniki tryumfowały też dzień wcześniej na Innovation Award Media Trendy. To kampania znana mająca na swoim koncie też inne nagrody, również te zagraniczne.

Oprócz pomników brązową nagrodą uhonorowano dwie akcje społeczne realizowane przez aplikacje mobilne – Zbędne Kalorie dla Polskiego Czerwonego Krzyża o czym więcej w tej informacji oraz Pomagaj śpiąc dla Fundacja “Akogo?”. Aplikacja Pomagaj śpiąc pomaga budzić dzieci w śpiączce. Przygotowana jest na telefony z systemem Android i ma formę budzika ze specjalnie przygotowaną funkcją “drzemka”. Kwota z zakupionych “drzemek” wspiera konto Fundacji “Akogo?”.

Srebro czyli najwyższe czwartkowego wieczoru wyróżnienie przypadło za charytatywne Pełne nakrycie Caritasu. Oczywiście sama akcja jest szczytna, ale z pewnością nie jest ani oryginalna, ani nowatorska. Fajne w niej jest jedynie copy. Wyślij pusty SMS o wartości 2,46 zł z VAT, a Caritas w Twoim imieniu zorganizuje wigilijną wieczerzy dla najuboższych z Diecezji Warszawsko-Praskiej. Pusty SMS nawiązuje do owianych złą sławą kampanii premium SMS, gdzie również wysyłaliśmy masę “pustych SMS-ów” i “wygrywaliśmy nagrody”. Dobrze jedynie, że nie przyznano tu złota.

Kto wygrywa

Na to kto wygrywa, a kto nie wygrywa w KTR wchodzi kilka kwestii – od tego kto jest członkiem Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, kto zgłasza kampanie i może sobie pozwolić na takie zgłoszenie oraz sprawa samej świadomości konkursów reklamowych. Wiedza na ich temat jest ważna i warto brać w nich udział, ponieważ zdobywane nagrody rzeczywiście działają na wyobraźnię klientów.

Poniżej uzbrojona w broń białą sala. Odświeżony w tym roku projekt statuetki jest świetny. Też chcę mieć taki miecz Jedi.

Komentarze:

Comments

comments