Leroy Merlin wdraża beacony z pomocą METS oraz Linteri

Łukasz Kłosowski

30-09-2015
Leroy Merlin wdraża beacony z pomocą METS oraz Linteri

To już  drugi etap wdrożenia Leroy Merlin. Pierwszym były testy, a obecnie wdrażane są fizyczne nadajniki w jednym z flagowych sklepów marki w CH Arkadia w Warszawie.

Leroy Merlin przechodzi do kolejnego etapu zastosowania najnowszych technologii zbliżeniowych w celu zbadania nawyków zakupowych osób odwiedzających markety budowlane tej marki. W tym celu zamontowano 100 beaconów w Arkadii w Warszawie. Testy stanowią drugi etap badań, które rozpoczęły się w grudniu 2014 roku. Pierwszy etap miał na celu określenie ilości klientów z włączonym modułem transmisji bluetooth w smartfonach znajdujących się w pobliżu oraz wewnątrz sklepu w celu oszacowania potencjału wykorzystania nadajników typu iBeacon. Testy okazały się zadowalające dlatego podjęto decyzję o przeprowadzeniu drugiego etapu.

Za pomocą 100 nadajników oraz aplikacji mobilnej, Leroy Merlin badać będzie ścieżki zakupowe klientów zarówno offline jak i online. Zebrane dane – przy całkowitym zachowaniu prywatności – mają pozwolić lepiej zrozumieć ich oczekiwania oraz potrzeby zakupowe. Efektem prac będzie narzędzie łączące wiedzę o kliencie pochodzącą z wielu różnych kanałów komunikacji.

– Chcąc efektywnie komunikować się z klientami, musimy nauczyć się zbierać, analizować i łączyć dane. Nie tylko te z kanałów cyfrowych, ale także ze świata analogowego. Beacony umożliwią nam lepsze zrozumienie ich zachowań, jednocześnie nie naruszając prywatności. W niedalekiej przyszłości pozwolą na bardziej efektywną – spersonalizowaną komunikację, zarówno w online jak i fizycznych sklepach – mówi Przemek Porada, menedżer ds. internetu w Leroy Merlin Polska.

Oba etapy badania zostały wspólnie zaprojektowane i wdrożone przez agencję mediową METS oraz Linteri, dostawcę zbliżeniowej platformy analityczno-komunikacyjnej, której autorska platforma i narzędzia badawcze zostały użyte do przeprowadzenia badania. Radionadajniki iBeacon zostały dostarczone przez krakowską firmę Kontakt.io.

Komentarze:

Comments

comments