Marketing mobilny 360° na przykładzie AppNetMedia

8 lutego 2017

W związku z coraz częstszą obecnością przekazów reklamowych w kanale mobilnym obserwujemy dynamiczny rozwój form tych komunikatów. Dodatkowo do emisji reklam na urządzeniach przenośnych coraz chętniej wykorzystuje się zakup w systemie aukcyjnym. Jak w obliczu tych trendów przedstawia się oferta firmy AppNetMedia.

Przede wszystkim zespół AppNetMedia wierzy, że urządzenia mobilne są pierwszym punktem styczności marki i konsumenta. Jest przekonany, że wykorzystanie tej drogi komunikacji nie tylko zwiększa zaangażowanie odbiorców, ale też poprawia jakość tego zaangażowania. Dlatego zdecydowano się zaoferować rozwiązania marketingu mobilnego 360°. Mowa tu o etapach: planowania kampanii, przygotowania odpowiedniej kreacji, zakupu przestrzeni reklamowej oraz optymalizacji przekazu i wreszcie o etapie precyzyjnego raportowania.

AppNetMedia zapewnia różne formy ekspozycji przekazu reklamowego w przestrzeni mobilnej. Podstawowy model to automatycznie dostosowujący się do każdej strony Auto Full Page wykonany w technologii HTML5, czyli tzw. Interstitial. Inne przykłady to kreacje wideo, rozwiązania typu rich media oraz podstawowe bannery. Wszystkie te formaty realizowane mogą być na mobilnych stronach WWW oraz w aplikacjach mobilnych. Ponadto przekaz może być przesyłany także za pośrednictwem SMS-ów i MMS-ów. Tu do wyboru mamy komunikaty oparte na samym tekście, grafice lub połączeniu jednego i drugiego. Kolejną formą jest wykorzystanie systemu wyświetlania notyfikacji w systemie Android. Użytkownicy urządzeń opartych na tym oprogramowaniu mogą dostawać powiadomienia w formie tekstu opatrzonego logo danej marki, tekstu i logo wzbogaconego o baner bądź samego baneru.

Jasne i przejrzyste reguły

Kampanie mobilne prowadzone przez AppNetMedia wyróżniają się niskim clutterem reklamowym. Zainteresowani mogę wybrać serwisy lub aplikacje, które najbardziej będą odpowiadać ich komunikatom i charakteryzować się będą niską intruzywnością. Promujący produkty mogą też liczyć na możliwość wielopoziomowego targetowania oraz zakup reklam w nowoczesnym systemie RTB. Dzięki niemu transakcje mogą odbywać się automatycznie z gwarancją zachowania optymalnej ceny w czasie rzeczywistym. Do wyboru możliwe są tu rozliczenia w modelu CPC, CPL czy CPA. W przypadku przekazu promującego markę agencja proponuje zestawienie typu CPM.

System emisji, kontroli, optymalizacji i rozliczania za pośrednictwem AppNetMedia jest jasny i skoncentrowany na szczegółach. Firma wykorzystuje najbardziej zaawansowane narzędzia analityczne na rynku (np. SmartAdserver). Jakość oferowanych usług wynika z wieloletniego doświadczenia przedstawicieli agencji oraz współpracy z renomowanymi wydawcami i platformami DSP.

SmartAppNet

AppNetMedia udostępnia bezpłatnie także własną platformę opartą na RTB – SmartAppNet. Wystarczy stworzyć login, by sprawdzić możliwości reklamowania się w oparciu o wybrane parametry geolokalizacji, demografii czy ceny. Następnie należy doprecyzować kryteria emisji przekazu, wybierając np. wydawców, operatorów komórkowych czy urządzenia, na których zostanie wyświetlony. Rezultaty kampanii można obserwować na bieżąco w specjalnym panelu bądź w formie szczegółowego raportu wygenerowanego do pliku. Reklamodawca może także obserwować wyniki za pośrednictwem własnego adserwera.

Specjaliści z AppNetMedia oferują też pomoc w tworzeniu i promocji aplikacji mobilnych. Poruszają się w trzech najpopularniejszych środowiskach: iOS-ie, Androidzie i Windows Phonie. Zapewniają stworzenie interfejsu opartego na szczegółowych testach usability, zoptymalizowanie widoczności programu w sklepach z aplikacjami oraz moderację opinii użytkowników. Promocja gotowej aplikacji może odbywać się w ramach kampanii nastawionych na liczbę pobrań lub pozycję w sklepie, kampanii sprzedażowych opartych na modelach CPI/CPD lub kampanii wprowadzającej nową aplikację na rynek. Istotnym elementem tego rodzaju działań jest ich pełna transparentność w postaci pełnej integracji z systemami monitorującymi takimi, jak np. AppsFlyer.

Dodatkowo firma współpracuje także z nadawcami radiowymi i platformami do streamingu muzyki. Mowa tutaj o wszystkich grupach mediowych w Polsce obecnych na falach radiowych i w internecie, jak np. Eurozet czy Polskie Radio oraz o popularnych serwisach z muzyką na żądanie – Spotify i Deezer. AppNetMedia oferuje tutaj przygotowanie spotów dźwiękowych i materiałów graficznych, a później stały nadzór i optymalizację kampanii.

Więcej o AppNetMedia na stronie agencji.

 

Partnerem cyklu "Successful mobile marketing campaign" jest AppNetMedia.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//