Megapanel PBI/Gemius marzec 2013: ponad 200 mln odsłon Grupy Wirtualna Polska – Orange

Łukasz Kłosowski

08-05-2013
Megapanel PBI/Gemius marzec 2013: ponad 200 mln odsłon Grupy Wirtualna Polska – Orange

Pierwszy raz w historii badań mobilnych został przekroczony pułap 200 mln odsłon dokonanych z urządzeń mobilnych. Według marcowego zestawienia Grupa Wirtualna Polska – Orange osiągnęła 200,7 mln odsłon – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius przygotowanego na zlecenie GoMobi.pl.

Dokładnie rok temu Grupa WP-Orange również jako pierwsza przekroczyła pułap 100 mln odsłon, zaś jej procent odsłon mobilnych do odsłon krajowych ogółem wynosił wtedy 4,10 proc. Dziś również jest niemal dwa razy większy i wynosi 7,92 proc. Z dużych serwisów najlepiej pod tym względem wypada Grupa Gazeta.pl – 10,40 proc. jej wszystkich odsłon stanową odsłony mobilne. W pierwszej dziesiątce więcej ma tylko ulub.pl, ale w przeciwieństwie do pozostałych nie jest tak zwanym serwisem horyzontalnym, a tematycznym.

Z całego top 30 najlepiej pod tym względem wypada 3gplay.pl – serwis z grami, tapetami i programami na telefon. Tam współczynnik procentowych odsłon mobilnych wynosi aż 49,23 proc. Procent odsłon mobilnych do odsłon krajowych ogółem dla całego top 30 wynosi 5,55 proc., a łączny zasięg top 30 wyniósł w marcu 938,5 mln odsłon.

Według marcowego zestawienia – w przeciwieństwie do lutego, który jest najkrótszym miesiącem w roku – większość serwisów zanotowało wzrosty, a w pierwszej dziesiątce zaszły zmiany. Grupa O2.pl wyprzedziła Grupę Spolecznosci.pl i awansowała na 6 miejsce. Z pierwszej dziesiątki wypadał Grupa Ringier Axel Springer i wylądowała na 11 miejscu. Na 9 miejsce awansowała zaś Grupa TVN.

Top 30 witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznej liczby odsłon mobilnych

lp. węzeł odsłony mobilne % odsłon mobilnych do odsłon krajowych ogółem
1 Grupa Wirtualna Polska – Orange 200 702 157 7,92%
2 Grupa Onet.pl 171 534 420 6,39%
3 Grupa Gazeta.pl 124 603 845 10,40%
4 Grupa Allegro.pl 103 662 982 2,13%
5 Grupa Interia.pl 78 162 001 6,06%
6 Grupa O2.pl 59 656 496 6,69%
7 Grupa Spolecznosci.pl 59 284 468 9,66%
8 Grupa Polskapresse 13 048 370 6,59%
9 Grupa TVN 12 568 879 5,84%
10 ulub.pl 11 807 236 15,13%
11 Grupa Ringier Axel Springer 10 842 323 8,53%
12 Grupa Demotywatory.pl 10 227 825 4,62%
13 filmweb.pl 8 017 086 3,14%
14 Grupa Murator 6 202 802 6,85%
15 Grupa Edipresse.pl 5 718 887 7,18%
16 Grupa Media Regionalne 5 657 495 5,20%
17 3gplay.pl 5 295 973 49,23%
18 tablica.pl 4 926 370 0,70%
19 Grupa GG Network 4 843 024 5,27%
20 Grupa Trojmiasto.pl 4 830 014 8,69%
21 wiocha.pl 4 757 284 4,47%
22 rozklad-pkp.pl 4 107 727 12,30%
23 Grupa Next Infor 3 966 800 6,58%
24 Grupa Money.pl 3 929 252 5,53%
25 Grupa Netshare 3 924 770 5,35%
26 wykop.pl 3 405 511 8,31%
27 sportowefakty.pl 3 403 920 10,46%
28 joemonster.org 3 290 296 2,93%
29 tekstowo.pl 3 084 542 7,35%
30 Grupa NextWeb Media 3 033 381 11,85%

Wybrane węzły 938 496 136 5,55%

 

Top 30 domen według miesięcznej liczby odsłon mobilnych

 

lp. węzeł odsłony mobilne % odsłon mobilnych do odsłon krajowych ogółem
1 wp.pl 172 406 632 9,18%
2 onet.pl 154 465 951 6,19%
3 allegro.pl 94 355 691 2,16%
4 interia.pl 56 308 493 7,07%
5 fotka.pl 55 693 208 10,84%
6 gazeta.pl 44 616 550 9,78%
7 photoblog.pl 27 000 572 11,50%
8 o2.pl 18 775 218 6,99%
9 pudelek.pl 18 567 994 11,22%
10 sport.pl 16 042 296 22,43%
11 ulub.pl 11 807 236 15,13%
12 lajt.pl 10 735 849 98,27%
13 plotek.pl 10 134 979 11,71%
14 tvn24.pl 9 750 971 10,33%
15 chomikuj.pl 9 396 128 5,48%
16 orange.pl 8 613 558 8,02%
17 filmweb.pl 8 017 086 3,14%
18 otomoto.pl 6 313 374 1,78%
19 demotywatory.pl 5 583 047 3,71%
20 3gplay.pl 5 295 973 49,23%
21 fakt.pl 5 253 865 8,56%
22 tablica.pl 4 926 370 0,70%
23 trojmiasto.pl 4 814 459 8,72%
24 wiocha.pl 4 757 284 4,47%
25 deser.pl 4 727 840 13,91%
26 nocoty.pl 4 357 268 3,30%
27 rozklad-pkp.pl 4 107 727 12,30%
28 gratka.pl 3 745 596 5,33%
29 wykop.pl 3 405 511 8,31%
30 sportowefakty.pl 3 403 920 10,46%

Wybrane węzły 787 380 646 5,69%

Komentarze:

Comments

comments