Megapanel PBI/Gemius zmierzy internet mobilny

Łukasz Kłosowski

25-05-2011
Megapanel PBI/Gemius zmierzy internet mobilny

“Odsłony mobilne” oraz “Odsłony zagraniczne” to dwa nowe wskaźniki, które pojawią się w wynikach Megapanel PBI/Gemius za marzec 2011.

Dzięki dodanemu do badania Megapanel PBI/Gemius wskaźnikowi “Odsłony mobilne”, dla każdej z witryn objętych audytem site-centric dostępne będą informacje na temat liczby odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, tablety i inne tego typu urządzenia przenośne, oraz ich udziału w odsłonach krajowych. Możliwość tworzenia rankingów węzłów o największym udziale tych odsłon, pozwoli dokładniej śledzić popularność witryn przeznaczonych na urządzenia mobilne oraz podejmować decyzje o inwestycji w tę gałąź marketingu.

– Wobec rosnącej popularności urządzeń przenośnych, coraz ważniejsze staje się określenie, jaki udział w rynku ma w Polsce internet mobilny. Dzięki zastosowaniu w badaniu Megapanel PBI/Gemius omawianych rozwiązań, lepiej poznamy preferencje tych internautów, którzy korzystają z sieci przez urządzenia przenośne, stając się tym samym “mobinautami” – powiedział Andrzej Garapich, prezes PBI.

Poniżej znajduje się ranking top 10 grup domen i domen niezgrupowanych według liczby „Odsłon mobilnych” z badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2011.

fot.  Megapanel PBI/Gemius

“Odsłony non-cookie”

W najnowszych publikowanych danych za marzec 2011, do ogólnej liczby odsłon dodane zostaną odsłony non-cookie z Polski, które pozwolą na uzyskanie pełnej informacji o ruchu w internecie z przeglądarek oraz urządzeń nie akceptujących cookies. Urządzenia te to między innymi: telefony z wyłączoną obsługą cookie, urządzenia GPS, konsole, przeglądarki pracujące w trybie prywatnym. Odsłony non-cookie rejestrowane są także w przypadku własnych ustawień użytkownika powodujących na przykład blokowanie third-party cookies i blokowanie cookies z danej domeny. Powyższe uzupełnienie jest istotne przy pomiarze odsłon z urządzeń mobilnych, w których odsetek odsłon non-cookie jest znacznie wyższy niż w przypadku ruchu z komputerów stacjonarnych lub laptopów.

Za pomocą wskaźnika “Odsłony zagraniczne ogółem” badanie Megapanel PBI/Gemius rozszerzone zostanie o dane dotyczące ruchu zagranicznego, wcześniej nie prezentowane w wynikach.

Komentarze:

Comments

comments