Grand Prix Mobile dla New York Timesa za projekt VR

Łukasz Kłosowski

23-06-2016
Grand Prix Mobile dla New York Timesa za projekt VR

Zespół marketingu The New York Times zdobył Grand Prix w kategorii Mobile na miedzynarodowym konkursie reklamowych Cannes Lions. Nagroda przypadła im za aplikację do wirtualnej rzeczywistości.

– Ten projekt wprowadza 165-letnią markę, nieodłącznie kojarzoną ze światem analogowym, w czasy cyfrowe – powiedział przewodniczący jury Malcolm Poynton, global chief creative officer w Cheil Worldwide. – Jednocześnie jest w stanie uratować całą branże prasową szacowaną na 176 miliardów dolarów.

Od uruchomienia projektu NYT VR aplikacja została pobrana 600 tysięcy razy, a New York Times, Google, Mini i GE, czyli podmioty odpowiedzialne za ten projekt, rozdystrybuowały 1,3 miliona sztuk Google Cardboard służących do konsumpcji treści. Więcej o tym niezwykłym projekcie dowiecie się z poniższego filmu.

 
Złota

Złotą statuetkę otrzymała kampania The Swedish Number, która wcześniej na festiwalu zdobyła także Grand Prix w kategorii Direct. Dzwoniąc pod numer infolinii +46 771 793 336 mogliśmy połączyć się ze Szwedem i uzyskać informacje turystyczne na temat Szwecji. Ambasadorowie kampanii byli wybierani losowo, nie mając wcześniej żadnego przeszkolenia, co mają mówić i jakich informacji mają udzielać dzwoniącym. Kampania zbiegła się także w czasie z 250. rocznicą zniesienia cenzury w Szwecji.

 
Kolejne niesamowite złoto przypadło za kampanię Whatsgerman. W zeszłym roku, a także w tym mamy do czynienia z ogromnym kryzysem migracyjnym. Ponad milion osób wylądowało w samych Niemczech. Jednym z nielicznych przedmiotów, który mają uchodźcy ze sobą jest smartfon. Twórcy kampanii postanowili to wykorzystać. Pisząc na specjalny numer na WhatsApp uchodźcy otrzymywali proste lekcje niemieckiego, a te pomagały im odnaleźć się w obcym kraju. Tylko w trakcie pierwszych tygodniach kampanii z aplikacji skorzystała niemal jedna piąta z nich.

 
Złoto otrzymały jeszcze kampanie Hashtag For Life agencji McCann Lima, ManBoobs – niekonwencjonalny sposób walki z rakiem piersi, Straight Outta, kampania marki Beats By Dre, która okazała się także największą kampanią social media w 2015 roku, #Comeonin Opery w Sydney, Shop With The Force w ramach premiery Gwiezdnych Wojen.

A także wybitna kampania/technologia Samsung Blind Cap zgłoszona przez agencję Cheil Spain, powstała we współpracy z Hiszpańskim Komitetem Paraolimpijskim. Ten case zmienia rzeczywistość, zasługując na Grand Prix równie mocno co NYT VR.

 
Wśród licznych nagrodzonych kampanii na uwagę zasługuje także srebrna #Optoutside od Venables Bell & Partners San Francisco. REI – sieć sklepów z akcesoriami turystycznymi i sportowymi – zaoferowała szereg alternatywnych sposobów na spędzenie Black Friday. To jedna z najciekawszych kampanii tegorocznego Cannes Lions – w poniedziałek zdobyła Grand Prix za Promo & Activation. Agencja wymyśliła, aby w Czarny Piątek, który jest największym zakupowym dniem w roku, zamknąć wszystkie 143 sklepy tej sieci. Firma zapłaciła 12 tysiącom pracowników stawkę dniową i zasugerowała im oraz swoim klientom, aby ten dzień spędzili z dala od zatłoczonych centrów handlowych.

 
Pełną listę nagrodzonych kampanii w kategorii Mobile Lions znajdziecie w tym miejscu.

 

 

Komentarze:

Comments

comments