Multiscreening w naszym kraju równie popularny co na zachodzie (infografika)

11 marca 2013

Z raportu sieci reklamy mobilnej mobiu i Interactive Research Center (IRC) wynika, że prawie 1/3 respondentów pracujących przy komputerze, jednocześnie używa smartfonów.

Multiscreening polega na jednoczesnym korzystaniu z minimum dwóch urządzeń spośród telewizora, smartfona lub komputera osobistego. Na zachodzie to zjawisko jest już bardzo popularne i często wykorzystywane marketingowo. Badanie „Multiscreening w Polsce” przeprowadzono na grupie niemal 5 tys. użytkowników internetu.

– Wyniki badań pokazały, że Polacy pod względem skłonności do multiscreeningu, nieznacznie odbiegają od mieszkańców USA i Wielkiej Brytanii. Ponad 62 proc. posiadaczy smartfonów używa ich podczas oglądania telewizji. Taka informacja może być bardzo istotna z punktu wiedzenia marketerów, którzy odpowiadają za komunikację brandów reklamowanych w TV, producentów filmowych oraz samych stacji telewizyjnych – mówi Albert Hupa, prezes Interactive Research Center.

Jeden na trzech respondentów pracujących przy komputerze, jednocześnie używa smartfona. To urządzenie jest również najczęstszym second screen’em w trakcie surfowania po internecie. Warto zaznaczyć, że użytkownicy second screen’u najczęściej korzystają z niego w celu: komunikowania się ze znajomymi lub do przeglądania serwisów społecznościowych.

Badanie „Multiscreening w Polsce” wskazuje również konotacje pomiędzy terminem wyświetlania programu telewizyjnego, a częstotliwością poruszania jego tematu w sieci oraz opinie internautów na temat tego, co chcieliby robić na second screenie.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X