Nowe formaty reklamowe Google

Łukasz Kłosowski

10-06-2016
Nowe formaty reklamowe Google

Coraz więcej uwagi poświęca Google mobile’owi. Nowa oferta reklamowa wydaje się być interesująca. Idzie z duchem czasu i jest naturalnym krokiem rozwoju dotychczasowych produktów.

Google wprowadziło przede wszystkim nowości w swoim głównym produkcie. Do już istniejących popularnych formatów display typu  (320×50), czy (300×250), dodaje reklamy na poziomie strony.

Reklamy na poziomie strony to rodzina formatów reklam AdSense. Google podaje, że są one wyświetlane przez AdSense w optymalnym czasie dla użytkownika. Są one obsługiwane tylko w witrynach zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych na zaawansowanych telefonach komórkowych. Reklamy na poziomie strony podzielono na dwie kategorie.

Z kolei reklamy winietowe to pełnoekranowe reklamy na komórki wyświetlane między ładowaniem stron na witrynie, które użytkownicy mogą w dowolnej chwili zamknąć. Specyfikacja jest podobna jak powyżej. Są one wyświetlane, gdy użytkownik opuszcza stronę, a nie gdy ją otwiera, dzięki czemu nie musi on czekać, aż reklama się załaduje.

Więcej informacji można znaleźć na tej stronie.

Google zapowiedział też, że zmiany zajdą w Google Maps. Szpilki/kołki, które do tej pory służyły do oznaczania miejsca na mapie, mają stać się formatami reklamowymi, tzw. promoted pins. W trakcie wyszukiwania, po wpisaniu frazy na ekranie wyświetlą się szpilki w postaci logo. Sponsorowane wyniki pojawią się także po wybraniu opcji “szukaj w pobliżu”. Jak zapowiada Google, promowane miejsca będą wyraźnie oznaczone – użytkownicy powinni widzieć, kiedy mają do czynienia z promowanymi, a kiedy z normalnymi wynikami wyszukiwania.

google-maps-promoted-pins-720x720promoted-pins-walgreens

 

 

Google wprowadza także zupełnie nowe formaty dla stron w swoim standardzie AMP (Accelerated Mobile Pages). Więcej na temat AMP pisaliśmy w tym miejscu.

Google podało, że 80 proc. stron, które wprowadziło AMP odnotowuje większą widoczność reklam, a 90 proc. odnotowuje większe zaangażowanie w postaci na przykład CTR (infografika powyżej). Dlatego zdecydował się wprowadzić dwa nowe formaty, które są jak podaje “tak piękne, jak i angażujące”. To Sticky Ads i Flying Carpet Ads.

AMP Ads AMP Pages – reklamy ładują się równie szybko jak zawartość strony.

Mobile to dziś dla Google języczek u wagi. Ciekawe co na to sieci reklamy mobilnej.

Komentarze:

Comments

comments