Nowości na Messenger – Customer Chat i inteligentne rozpoznawanie języka

Krzysztof Heyda

07-11-2017
Nowości na Messenger – Customer Chat i inteligentne rozpoznawanie języka

Facebook już dawno przestał być „tylko” siecią społecznościową. Serwis coraz bardziej wkracza w strefę biznesu oferując firmom, poza reklamą, możliwość sprzedaży czy obsługi klienta na swojej platformie . Dzisiaj serwis Marka Zuckerberga zaprezentował nowości w platformie Messenger wersja 2.2, z których najciekawsza jest wtyczka Customer Chat, pozwalającą klientom na rozmowę z marką za pomocą Messengera bezpośrednio na jej stronie WWW.

Sama wtyczka jest teraz w fazie zamkniętej bety, ale wspiera wszystkie funkcje Messengera – płatności, boty napędzane przez AI czy filmy, zdjęcia, gry itp. Co więcej nowe funkcje będą dalej dodawane, więc samo rozwiązanie jest mocno rozwojowe.

 

Podobnie do innych chatów dla biznesu, Messenger „wisi” na stronie pod postacią rozpoznawalnej ikonki. Po rozpoczęciu rozmowy użytkownik może spodziewać się dobrze sobie znanego z aplikacji mobilnej interfejsu. Dodatkowym plusem jest to, że może kontynuować rozmowę na innym urządzeniu – wszystko zapisywane jest jak normalny dialog na facebookowym komunikatorze.

Rozwiązanie to daje biznesowi szansę na bardziej bezpośrednią komunikację z użytkownikami, w miejscu, które znają i z którego korzystają. Dodatkowo raz podjęta rozmowa może być wznowiona przez markę, czego nie dają tradycyjne rozwiązania chatowe. W połączeniu z nawet prostym botem, wtyczka może poważnie odciążyć przedsiębiorców z powtarzalnych zapytań i problemów, dając możliwość zaangażowania człowieka dopiero w bardziej złożonych przypadkach.

W trwających właśnie beta testach bierze udział kilkanaście marek m.in. Air France czy Zalando. Kto chce, może zapisać się do powiadomienia o udostępnieniu wtyczki wszystkim zainteresowanym.

Ciekawą nowością dzisiejszego update’u platformy jest też poszerzenie bazy języków obsługujących NLP (Natural Language Processing). NLP zostało zaprezentowane w lipcu tego roku, jako prosty sposób na zrozumienie znaczenia i kontekstu wiadomości, zanim zostanie ona przesłana do bota. Do tej pory funkcja ta była dostępna po angielsku, lecz od dziś wspiera również chiński, holenderski, francuski, niemiecki, włoski, portugalski, rumuński, hiszpański, wietnamski i…. polski.

Funkcja rozpoznaje wyrażenia związane z datą/godziną, ilością pieniędzy, numerem telefonu czy adresem e-mail. Czyli np. po otrzymaniu wiadomości „jutro o 15:00” czy „tydzień przed Bożym Narodzeniem” funkcja rozpozna dokładną datę (w tym wypadku 15:00 8.11.2017 oraz 18.12.2017).

Patrząc na nowości, widać wyraźnie kierunek, w którym idziemy – obsługa klienta coraz bardziej będzie się toczyła na platformach Facebooka, a obsługiwać ich będą coraz inteligentniejsze boty.

Wszystkie nasze teksty o Messenger i botach znajdziej TUTAJ

 

Komentarze:

Comments

comments