Podkategoria Mobile pojawiła się w konkursie Media Trendy

Łukasz Kłosowski

11-01-2013
Podkategoria Mobile pojawiła się w konkursie Media Trendy

Koniec podziału na dwie części – planowania i mediów – w konkursie Media Trendy. Podkategoria Mobile jako nowość tego konkursu na 2013 rok. Prace można zgłaszać do 28 lutego.

Szybko i intensywnie zmienia się rynek mediów i reklamy. Aby za tymi zmianami nadążać, a wręcz je wyprzedzać zmieniają się również Media Trendy – począwszy od nowego logo, zaprojektowanego przez Mamastudio, po zmiany w strukturze samego konkursu. Nie będzie już podziału na dwie części – planowania i mediów – ponieważ media coraz częściej zgłaszają swoje projekty w kategoriach związanych z planowaniem, konkurując tym samym o nagrody z domami mediowymi. Również agencje reklamowe realizując fantastyczne i niestandardowe projekty bezpośrednio z klientami wchodzą w dotychczasowe kompetencje mediów i domów mediowych. Nikt nie ma już monopolu na wymyślanie komunikacji, kanałów i sposobów dotarcia do konsumenta. Zmieniły się również kategorie konkursowe. Kategoria Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych została rozbudowana o nowe podkategorie – m.in. Mobile i Social Media – jako najbardziej dynamicznie rozwijające się media cyfrowe. Jest również miejsce dla projektów realizowanych przez agencji eventowe, w podkategoriach Komunikacja eventu i Innowacja w eventach. Czarnym koniem konkursu może okazać się kategoria Open, dedykowana nowym platformom komunikacji B2C oraz B2B, nowym narzędziom badawczym, a także, co istotne projektom typu startup – i tu czekamy na liczne, innowacyjne zgłoszenia – powiedziała dyrektor projektu, Anna Zimecka z SAR, które jest organizatorem tego konkursu.

Do podkategorii Mobile zgłaszać należy kampanie, w których w innowacyjny sposób wykorzystano kanał mobile np. QR kody, SMS, MMS, znaczniki AR, aplikacje i reklamy w smartfonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych.

Konkurs Media Trendy nagradza wszelkie działania, które wykraczają poza standardową komunikację, rozwiązania, w których przełamane zostały dotychczasowe schematy w określaniu i planowaniu punktów styku z konsument, kampanie, w których wykazano się odwagą przekraczając granice dotychczasowych sposobów komunikowania się.

Jak co roku najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Jury wybierze także najlepszy team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Media Trendy, 22 kwietnia 2013.

Media Trendy to kolejny konkurs, gdzie pojawia się kategoria mobile. W 2012 podobną kategorię po raz pierwszy wprowadzono na największym konkursie reklamowym na świecie Cannes Lions, a także na polskim Mixx Awards, organizowanym przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Komentarze:

Comments

comments