Poznaliśmy nazwę oraz założenia nowego badania polskiego internetu

Łukasz Kłosowski

02-06-2015
Poznaliśmy nazwę oraz założenia nowego badania polskiego internetu

W trakcie dzisiejszej prezentacji Gfk Polonia, która przejęła od Gemiusa realizację pomiaru internetu w Polsce – o czym pisaliśmy w zeszłym tygodniu – ujawniła, że badanie internetu będzie nazywało się teraz PL@NET. Do tej pory był Megapanel.

Andrzej Garapich, prezes PBI, które zleca badanie, powiedział, że jednym z najważniejszych czynników rozpisania konkurs było przesuwanie się ruchu internetu w stronę mobile (już 14 proc. odsłon w sieci jest z urządzeń mobilnych).

– Do wyboru Gfk Polonia przyczyniła się zaproponowana przez nich wspólna oferta dla PC, smartfonów i tabletów oraz krótki czas realizacji badania – mówił Garapich.

Według nowych założeń panel badania będzie rekrutowany offline i będzie na urządzeniach PC oraz na urządzeniach mobilnych.

Jednym z najważniejszych założeń będzie pomiar nie tylko stron internetowych, ale także aplikacji desktopowych i mobilnych, a także treści strumieniowych czyli wideo. Nie będą badane urządzenia Smart TV. Dodatkowo badanie będzie hybrydowe, to znaczy łączące dane pochodzące z pomiaru site-centric i user-centric.

Pierwsza edycja podana zostanie w styczniu za okres grudnia 2015 roku, a wyniki publikowane będą w trybie miesięcznym w ciągu 8 dni roboczych po zakończeniu danego miesiąca.

Komentarze:

Comments

comments