Raport „Wideo: więcej, szybciej, lepiej. Jak cyfrowa rewolucja zmienia rynek treści wideo”

GoMobi.pl

27-03-2017
Raport „Wideo: więcej, szybciej, lepiej. Jak cyfrowa rewolucja zmienia rynek treści wideo”

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PwC na potrzeby raportu „Wideo: więcej, szybciej, lepiej. Jak cyfrowa rewolucja zmienia rynek treści wideo”, statystyczny Polak poświęca na oglądanie treści wideo (w telewizji i internecie) ok. 4 godziny dziennie. 45 proc. respondentów badania twierdzi, że ogląda programy telewizyjne na żywo lub te, które emitowane są po raz pierwszy. Co ciekawe, 36 proc. badanych ogląda ulubione seriale całymi sezonami, pod warunkiem, że są one dostępne w internecie. Znaczący wzrost oglądalności w ciągu ostatniego roku zanotowały krótkie formy wideo (do 10 minut), szczególną popularnością cieszące się wśród millenialsów, natomiast znaczący spadek odnotowały filmy pełnometrażowe.

62 proc. ankietowanych w badaniu deklaruje, że przy oglądaniu wideo korzysta z urządzeń mobilnych. 14,4 proc. badanych ogląda wideo na urządzeniach mobilnych kilka razy dziennie, 18,5 proc. raz dziennie, 38,3 proc. kilka razy w tygodniu, 10,6 proc. raz w tygodniu, 17,4 proc. rzadziej niż raz w tygodniu, a 0,8 proc. nigdy.

33,1 proc. osób na smartfonach ogląda krótkie filmy wideo do 5 minut. Na tabletach ten odsetek wynosi 16,4 proc. Popularne treści konsumowane mobilnie to także telewizja przez internet – 16,5 proc. smartfon i 11,5 proc. tablet oraz filmy i wiadomości.

– Powszechnie obserwowanym zjawiskiem jest multiscreening czyli używanie wielu ekranów jednocześnie. Widzowie wykonują różne czynności równolegle do programu włączonego w telewizji, a poziom uwagi związany z danym ekranem zależy od atrakcyjności nadawanej treści – tendencja ta jest tym silniejsza, im młodszy jest widz. W obliczu zebranych danych można stwierdzić, że telewizja coraz częściej staje się dla widza tym, czym kiedyś było radio – medium tła. Jest konsumowana pasywnie, a momentami zyskuje naszą atencję, gdy pojawia się interesująca treść – mówi Tomasz Czudowski, szef marketingu YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej.

W raporci „Wideo: więcej, szybciej, lepiej” znajdują się także informacje na temat preferowanych sposobów oglądania treści wideo, wydatów na treści wideo, oferty programowej i reklamy. Raport do pobrania w tym miejscu.

Komentarze:

Comments

comments