Robimy kampanię na Snapchacie

Łukasz Kłosowski

26-02-2016
Robimy kampanię na Snapchacie

Kampanię reklamową na Snapchacie najbardziej opłaca się kierować do osób z najniższej grupy wiekowej (15-24 lata). Codziennie z aplikacji korzysta przeszło 100 milionów użytkowników na całym świecie.

W zależności od celów kampanii, reklamy na Snapchacie mogą być dodawane do Story, Discover Channel, a także targetowane ze względu na lokalizację lub płeć. Wydawca kanału Discover, np. National Geographic, publikuje materiały dostępne tylko przez określony czas, a do nich dołączona jest dana reklama. Dodatkowo użytkownik nie ma możliwości przescrollowania materiałów, które go nie interesują, więc na pewno zobaczy reklamę dołączoną do news feedu danego wydawcy. Żeby jednak uniknąć słabej reakcji na sam przekaz marketingowy, dobrze jest dopasować komunikat do odbiorców i danego kanału.

Kierowanie kampanii reklamowych na Snapchata to dobre rozwiązanie dla tych brandów, które w swoim targecie mają młodych ludzi do 24 roku życia, ponieważ jak wynika z badania Mobience, to oni najczęściej korzystają z aplikacji – 60 proc. Więcej jest mężczyzn niż kobiet – 55 do 45 proc.

Ze względu na to, że nie da się przewinąć ani usunąć reklam, odbiorca na pewno zobaczy dany przekaz, co jest korzystne szczególnie dla mniej znanych marek.

Jeśli chodzi natomiast o samą emisję reklamy, warto zaplanować ją w godzinach 9-22 w robocze dni tygodnia oraz w godzinach 13-23 w weekend.

Co ciekawe, osoby korzystające ze Snapchata, a posiadające także inne aplikacje, używają go najczęściej.

Gdzie emitować reklamy?

Przy wyborze odpowiednich kanałów do emisji reklam pomoże ponowne targetowanie swoich odbiorców, opierające się na analizie wyników dotychczasowych kampanii. Istotne jest ustalenie zainteresowań użytkowników, do których ma trafić przekaz marketingowy, a także danych demograficznych. Dzięki temu reklama nie zostanie uznana za nachalną.

Komentarze:

Comments

comments