Serwis mobilny iPKO i Inteligo

Łukasz Kłosowski

16-06-2011
Serwis mobilny iPKO i Inteligo

Logowanie do serwisu mobilnego jest możliwe po wejściu na stronę m.ipko.pl lub po wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu www.ipko.pl.

Za pośrednictwem serwisu mobilnego możliwa jest obecnie realizacja przelewów predefiniowanych oraz przeglądanie listy i szczegółów rachunków, historii rachunków, a także listy transakcji odrzuconych.

W przyszłości iPKO planuje wprowadzić możliwość m.in. złożenie zapytania o produkty banku, dokonanie przelewu między własnymi rachunkami i wykonanie predefiniowanych doładowań do telefonu. Docelowa funkcjonalność bankowości mobilnej w PKO Banku Polskim zakłada obsługę wszystkich podstawowych produktów i usług dostępnych przez tradycyjną stronę.

Kody SMS w iPKO

Równolegle z bankowością mobilną do dyspozycji oddane zostają nowe metody autoryzacji w iPKO. Oprócz kart kodów jednorazowych, przy autoryzacji można teraz skorzystać z kodów SMS i tokena. Wybór najwygodniejszej metody będzie zależał od użytkownika.

Jednorazowe kody SMS są przesyłane na telefon komórkowy i służą do potwierdzania operacji dokonywanych za pośrednictwem serwisu internetowego i telefonicznego. Natomiast token to specjalna aplikacja pobierana na telefon komórkowy, która umożliwia generowanie unikalnych kodów do potwierdzenia transakcji jednorazowych. Token wzmacnia również bezpieczeństwo logowania do serwisu internetowego iPKO. Korzystając z tego narzędzia, przy logowaniu do serwisu internetowego należy wypełnić  dodatkowe pole “Hasło z tokena”.

– Mobilne usługi finansowe są obecnie bez wątpienia najbardziej rozwojowym i innowacyjnym obszarem bankowości. Według wielu prognoz mogą one zmienić oblicze sektora bankowego w podobnym zakresie jak wprowadzenie kilkanaście lat temu masowej bankowości internetowej – komentuje Wojciech Bolanowski, dyrektor zarządzający kierujący Pionem Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Bankowość mobilna startuje również w Inteligo. Mobilny serwis Inteligo dostępny pod adresem m.inteligo.pl został dostosowany do potrzeb posiadaczy iPhone’ów i telefonów z systemem Android. Korzystanie z m.inteligo.pl nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. W części informacyjnej dostępne są między innymi wszystkie aktualności i promocje dotyczące użytkowników oraz wyszukiwarka bezpłatnych najbliżej położonych bankomatów. Z kolei serwis transakcyjny pozwala zarządzać rachunkiem bankowym, w szczególności realizować przelewy (w tym korzystać z usługi SMSMoney oraz EmailMoney), doładować telefon komórkowy, przeglądać historię transakcji, sprawdzić saldo transakcji, złożyć wniosek o debet czy wysłać potwierdzenie zrealizowanego przelewu na numer faksu.

Komentarze:

Comments

comments