Top 200 największych Polskich marek konsumenckich robi postępy w mobile

Łukasz Kłosowski

21-05-2013
Top 200 największych Polskich marek konsumenckich robi postępy w mobile

Wyniki drugiego badania Indeks Mobile First Society przygotowanego przez agencję LoveMobile pokazują, że największe polskie brandy coraz bardziej są świadome mobile. Badanie kumuluje oceny stron mobilnych marek w kategoriach: dostępność danych, faktyczna użyteczność, wartość dodana, edukacja klienta.

– Gdy pół roku temu publikowaliśmy pierwszy Indeks Mobile First Society przygotowanie rynku do tak szybkiego wzrostu znaczenia smartfonów było, ujmując to delikatnie, słabe – komentuje Marcin Zaremba, head of new business w agencji LoveMobile. – Jednak zmiany, które się przez ten czas dokonały, są ogromne – głównie przez trochę wolniejsze niż się pierwotnie spodziewaliśmy wkroczenie liderów swoich branż do mobile’a: Cropp (zmiana z 0 pkt na 8 0pkt), Vision Express (0-80), Żywiec (0-80), Burger King (5-80), Heineken (15-85) czy Mercedes (5-75) – dodaje.

Kilkakrotne wzrosty w uzyskanych od LoveMobile punktach wielu firm są dowodem zmian. Nawet giganci, tacy jak Adidas czy McDonald’s, w badaniu IMFS i uzyskali zaledwie 35 punktów, by w ciągu pół roku rozwinąć swoje aplikacje do oceny 90 punktów, a Play z 55 do 85 punktów. W czołówce największych postępów w zakresie mobile’a znalazły się ponadto: Starbucks (15-85), Ikea (15-80), SWPS (15-75), Kamis (20-75), Wrangler (0-55), Drogeria Hebe (15-70), Opel (20-70).

Najwięcej punktów w badaniu IMFS II uzyskały: Adidas (90), McDonald’s (90), Play (85), Heineken (85), HBO (85), Gazeta Wyborcza (85), Starbucks (85), Ikea (80), Burger King (80), Vision Express (80), Kamis (75), H&M (75), Mercedes (75), PKP (75), Radio ESKA (75), SWPS (75), Toyota (70), Opel (70), Polityka (70), KFC (70).

Cały indeks wzrósł o 9.15pkt (do 32.16pkt) co jest znacznym osiągnięciem nawet biorąc pod uwagę niski poziom, z jakiego indeks startował.

Najbardziej cieszy wzrost kategorii “Odzież i obuwie” (z 28,5 do 46,5pkt) oraz “Restauracje i hotele”  (z 19,17 do 37,08pkt) – to właśnie one czerpią największe zyski z obecności w mobile’u przez oferowanie swoich usług i produktów na smartfonach i tabletach. Najwyższy wynik w badaniu utrzymuje kategoria “Rekreacja i kultura” (46,96) po niewielkim wzroście w punktacji z 41,74.

– W ciągu najbliższych 6 miesięcy (do następnego badania Mobile First Society) przewidujemy równie szybki wzrost indeksu, do około 40 pkt na 100 możliwych, a największy skok będzie można zaobserwować w edukacji i zdrowiu – podsumowuje Marcin Zaremba.

Kategoryzacja w badaniu została oparta na koszyku dóbr i usług GUS, zbadane zostało 200 największych marek konsumenckich dostępnych na polskim rynku.

Więcej informacji w załączonych infografikach.

Komentarze:

Comments

comments