Uruchomiliśmy dla Was nowe GoMobi.pl. Sprawdźcie

Łukasz Kłosowski

21-04-2016
Uruchomiliśmy dla Was nowe GoMobi.pl. Sprawdźcie

Witajcie na nowej stronie GoMobi.pl! Serwis został gruntownie odświeżony. Znajdziecie w nim nowe działy i tematy.

GoMobi.pl jeszcze bardziej chce reprezentować polską branżę mobile marketingową, dlatego jeszcze większy nacisk kładziemy na użyteczność serwisu. Do istniejących działów Baza agencji, jedynego takiego miejsca w mediach oraz działów z branżowymi wydarzeniami, dołączamy dział z ofertami pracy. Przez ostatnie lata branża się rozrosła. Często jednoosobowe działalności są dzisiaj sprawnie działającymi, prężnymi, wieloosobowymi firmami. Jestem przekonany, że ten dział Wam się przyda. Zachęcam do skorzystania z możliwości dodania własnego ogłoszenia. W nowej odsłonie GoMobi.pl znajdziecie także nowy dział z raportamitutorialami. Pojawi się więcej tematów dotyczących dewelopmentu aplikacji i gier na różne platformy, w tym podążając z duchem czasu, na smartzegarki i inne przenośne urządzenia ubieralne.

Startupy mobilne

Przyznaję się. Jeszcze jakiś czas temu słowo “startup” wywoływało uśmiech na mojej twarzy. Tak często szafowano nim i odmieniano na wszelkie przypadki, banalizując jego znaczenie. Oczy otworzyła mi dopiero publikacja „Polskie Startupy. Raport 2015”, wydana przez Fundację Startup Poland. Cytuję jej fragment: Na polskim rynku funkcjonuje 2432 podmiotów, które można zakwalifikować jako startupy. Większość z nich to producenci oprogramowania tworzonego na potrzeby segmentu aplikacji mobilnych, handlu elektronicznego i usług internetowych.

Rola mobile w tym środowisku jest nieprzeceniona. Wiele startupów nie powstałoby i nie miało racji bytu, gdyby nie rozwój urządzeń mobilnych. Dlatego jeszcze więcej uwagi poświęcimy tematom, które dotykają tę branżę. Zajmiemy się startupami poruszającymi się w środowisku mobile, tematyką funduszy inwestycyjnych, dofinansowań, przejęć. Generalnie chcemy – co jest dewizą GoMobi.pl od początku – szerzyć trendy i dobre praktyki.

Jasne. Tematyka startupów mobilnych była obecna u nas już wcześniej. Wielokrotnie pisaliśmy o innowacyjnych projektach, ale unikaliśmy wyświechtanego, a zarazem modnego określenia “startup”. Wraz z rozwojem strony tematyka startupów zagości na naszych łamach na stałe, a wśród osób blogujących do naszego grona dołącza reprezentant Startup Poland.

Odświeżona wersja serwisu nie mogła obyć się bez kategorii Wideo. To rok wideo. Większość wydawców i serwisów inwestuje w obraz, dlatego nie mogło zabraknąć go także u nas. W tym momencie w dziale znajdziecie case studies najciekawszych kampanii z użyciem mobile z ostatnich lat. Nie od razu Rzym zbudowano, wiec na starcie bądźcie dla nas wyrozumieli. Zamierzamy rozwijać ten format. Mało tego – przygotowujemy raport na temat wideo, w tym wideo mobile – pierwsze takie wydawnictwo w Polsce. Chcemy zmierzyć w nim kluczowe parametry dla polskiego rynku, między innymi penetrację wideo mobile, konsumpcję, czy postawy behawioralne użytkowników. Szczegóły już niebawem.

Mobile revolution i rok mobile

W pierwszym wydaniu odświeżonego GoMobi.pl wracamy do źródeł. W tekście “Nie było i nie będzie „roku mobile”. Mobile to bardziej mikromomenty” Tomek Zywer, który jest z nami od początku i doskonale rozumie branżowe perypetie, na podstawie najnowszych danych rozprawia się z kultowym hasłem towarzyszącym nam od lat.

Pojawiają się  głosy, że mobile musi udowodnić swoją wartość. Po tekście Lucjana Exnera z InMobi, naszego człowieka w “wielkim świecie” reklamy wiem, że nic z tych rzeczy. Według mojej opinii głosy te świadczą to tym, że w ogólnomediowej debacie mobile nie jest już tak gorącym towarem, jak kilka lat temu. Media niezmiennie szukają nowych i świeżych tematów. Technologie rozwijają się szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej. Na świeczniku mamy podbój kosmosu, ekologiczne samochody, smart life. Wiele tych kategorii nie rozwinęłoby się, gdyby nie mityczne odcięcie od kabla, gdyby nie mobile.

Pamiętajcie – mobile to nie smartfon i tablet, a idea, która zmienia ludzkie przyzwyczajenia. To przekształcenia kolejnych kategorii i produktów w usługi mobile i mobile first.

Tyle tytułem wstępu. Zapraszam Was do odwiedzenie odświeżonej wersji pierwszego serwisu branży mobile i mobile marketing!

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments