Wrześniowy update mobile payments

12 września 2016

Sporo nowości przez wakacje nazbierało się nam w temacie płatności mobilnych. Tak więc po kolei.

Masterpass wszędzie

Mastercard udostępnia Masterpass we wszystkich kanałach sprzedaży. Co to oznacza? Teraz będzie nim można zapłacić niemal wszędzie. Masterpassem będzie można zapłacić m.in. także w każdym sklepie stacjonarnym, który udostępnia płatności zbliżeniowe. Rozszerzone rozwiązanie Masterpass umożliwi płatności za pomocą dowolnego urządzenia i nie będzie w żaden sposób ograniczone posiadaniem wybranego systemu operacyjnego czy modelu urządzenia konkretnego producenta. Ponadto usługa Masterpass będzie mogła być zintegrowana w aplikacjach mobilnych banków, co wcześniej nie było możliwe. Więcej na temat Masterpass pisaliśmy tutaj.

Apple Pay i Samsung Pay na kolejnych rynkach

W wakacje możliwość płacenia Apple Pay pojawiła się w Szwajcarii oraz we Francji i Hong Kongu. Przypomnijmy, że system wspiera już karty w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Chinach, Singapurze. W październiku ma pojawić się w Japonii, a tej jesieni jeszcze w Nowej Zelandii, w Rosji i w Hiszpanii. Z kolei Samsung Pay oprócz Korei Południowej, USA i Chin, latem pojawił się w Hiszpanii, Singapurze, Australii, Puerto Rico i Brazylii.

Zatem dalej czekamy na informacje o Polsce.

Blika coraz więcej

Warszawa jest drugim miastem w Polsce, w którym można płacić za bilety Blikiem. Od połowy lipca z tego udogodnienia korzystają mieszkańcy Łodzi. W obu miastach Polski Standard Płatności operator Blika współpracuje z firmą Mera Systemy, producentem i projektantem biletomatów. Operatorem płatności jest firma eCard.

Nowe trendy

Najnowsze trendy w płatnościach mobilnych mogliśmy obserwować na Olimpiadzie w Rio. Płatności coraz silniej uderzają w rozwiązania z kategorii technologii ubieralnej. Mieliśmy już zegarki, teraz pora na nowe elementy garderoby. Visa w Rio wyposażyła członków swojej reprezentacji sportowej w pierścień działający w standardzie NFC i korzystający z usługi tokenizacji. Zaprezentowano także opaskę płatniczą Pulseira Bradesco (stworzona z brazylijskim bankiem Bradesco) oraz opaskę płatniczą zespołu Wielkiej Brytanii, współpracującą z systemem płatności mobilnych bPay.

Visa Payment Ring

Zupełnie coś nowego zamierza zaproponować globalny serwis e-commerce Alibaba, który według ostatnich doniesień medialnych w 2017 roku ma zamiar pojawić się w Polsce. W trakcie imprezy branży retail Taobao Maker Festival zwiedzający mogli doświadczyć zakupów w wirtualnej rzeczywistości. Alibaba zbudowała w tym celu specjalną platformę zakupową, gdzie w wybranych sklepach można doświadczyć zakupów z zupełnie nowej formie. Cały projekt nazywa się Buy+ i warto przyglądać mu się uważnie, gdyż to kompletnie coś świeżego i innowacyjnego. Zajawka poniżej.

 

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//